Zelfbouw parachute

die waren bij ons zo kapot. zijn niet echt goed te noemen.

Verbrand? Of iets anders? Ik heb inderdaad ook al veel minder goede commentaren gelezen over deze servo's. Ik ga 2 Towardpro's van 12kg overnemen, dat zou echt wel moeten volstaan.. Hopelijk verbranden ze niet want anders ga ik toch genoodzaakt zijn om er Hitecs in te steken.

MG946R.jpg

Higher torque version of the MG995. Good for slow trainers, retract or steering/rudder servos.

Weight- 55g
Dimension 40.7*19.7*42.9mm
Stall torque 12kg/cm
Operating speed 0.20sec/60degree(4.8v)
Operating voltage 4.8-7.2V
Temperature range 0- 55deg
Servo Plug: JR (Fits JR and Futaba)

Piet

ja verbrand en rare storingen door de servo's.
wij gebruiken hitec 645mg servo's deze volstaan maar nu zijn we aan het testen met de graupner des servo's. (707 geloof ik) van 15 kg bij 6 volt.
deze sturen feller.
ik heb ook al een hitec 645 verbrand gehad tijdens een sprong, weten nog steeds niet waarom. was eenmalig, verder geen problemen.
diamond schijnt ook goede te hebben. er is er nu 1 die daar mee springt en deze doen het ook erg goed.

De nieuwe servo's zitten erin en deze lijken het toch veel beter te trekken als diegene die ervoor instaken (GWS IQ500MG, ofzoiets).
Zaterdag is hopelijk de Sukhoi klaar van een clubgenoot, want daar hangt dan een bakje onder. Met 45cc zal deze daar wel niet veel van merken, hoop ik :)

Edit: Even opgezocht, die GWS'n die erin staken waren maar 5kg servo's, niet moeilijk dan. Deze die er nu inzitten trekken 12kg!

Piet

Laatst bewerkt:
Hee Gijs waar blijven de foto`s????

was gister pas errug laat op het veld vanwege het werk (+/- kwart over 7) en daar stond een trappelende Gijs al te wachten op zijn droppiloot (me :roll: ).

Allereerst moest er even gekeken worden of de 20cc 2-takt OS die hij nu op de para Big Lift gemonteerd had wel voldoende power zou hebben maar dat was na 1 start wel duidelijk (die 25cc Moki liep steeds warm omdat de reso die erop zat veelste klein is schijnbaar :roll: ).
Kist gaat hierbij zonder pop bijna recht omhoog.

Dus landen de nieuwe licht parapop eronder en gaan.

Kijk nun wordt het pas wat, lekker hoog afgezte en Gijs aan de paraknuppels, die sprong verliep vlekkeloos.

Met een beetje geluk zijn er mooie foto`s van gemaakt met de kist er vlakbij in duikvlucht en/of spin :cool:

Landen en de andere zwaardere pop eronder, dat merkte je wel iets maar ging ook goed, alleen was de vouwer niet secuur genoeg geweest en zat er 1 lijn oid verdraaid dus die kwam licht tollend naar beneden.

En zo hebben we de avond vol gemaakt, heb geloof ik iets van 8 of 9 paradrop runs gemaakt en 1 keer zelf gesprongen.
En ik moet zeggen da`s best leuk :yes:

De laatste was echt tegen donker aan, de kist was amper meer te zien op hoogte.

Hier gaan we lekker mee klooien :yes:
En voor Gijs maar goed dat ik vliegen zo leuk vindt want ik zal ze waarschijnlijk nog vaak mogen afzetten :cool:

Ja ja Berto daar ben ik dan, het was gisteren gewoon geweldig, het weer zat mee bijna geen wind, en natuurlijk weer gezellig, wat willen we nog meer.:o<O:p</O:p
<O:p</O:p
Ik had vandaag nog even aan André gevraagd hoe hij govert zijn chute opgevouwen had ( had gisteren een spreekbeurt op school over para springen ) Ja Pa gewoon niet zo als het hoort, ik dacht pa kijkt vanavond wel even ja ja dat had pa dus niet gedaan, daarom dat de lijnen net goed zaten.
Maar ja hij had wel een 9 voor zijn spreekbeurt. <?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:shapetype id=_x0000_t75 class=inlineimg title=Razz alt="" border="0" src="http://www.modelbouwforum.nl/forums/images/smilies/icon_razz.gif" o< v:shapetype path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" filled="f" stroked="f" smilieid="5"><V:p<O:p</O:p
Ik heb hier nog wat foto,s <O:p></O:p>
full

full

full

full

full

full

full

full

</v:shapetype>

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit mannen.

chutes laten we nooit te lang opgevouwen liggen omdat het dan vaak fout gaat.
max 30 minuten en dan gaat de chute weer opnieuw gevouwen worden....
is al te vaak voorgekomen dat de chute na langere tijd opgevouwen liggen niet goed ontplooid.

dan maar even opnieuw vouwen...

Hoi Onno wat denk je zelf , met Onno als cameraman moet het zeker goed komen .

Maar Onno ik ga proberen dat die deze week klaar is.

Gr Gijs

Als ik die poppen zo aankijk zijn ze naar mijn mening wel klaar voor het NK die nou a.s zondag van start gaat. Dus nog snel even opgeven nu het nog kan.

Mvg

Laatst bewerkt:
Ik denk da Kareltje ziek is hij sprak wartaal uit en brabbelde da hij zo ziek was als ene hond. :mrgreen::mrgreen:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als hij zo ziek is laat hem dan maar heeel 't weekend in zijn bed liggen en voer hem maar goed wat dikke pillen misschien komt hij er dan weer bovenop.
:nooo::nooo::nooo:

Looping

laten we hier nog maar even mee wachten.
We moeten eerst nog even een poosje oefenen.

maar ik ben zeker van plan om een keer te komen kijken

Gr Gijs

@Gijs,

als je de open knop voor het openen van je chute kunt vinden kun je meedoen.
echt waar!

gewoon meekomen springen.. is leuk en men helpt elkaar.

idd,

morgen gaan ze men zender programeren op andermans pop, en dan zien we zondag wel hoe je moet sturen.

Wedden dat ik niet laatst zal zijn ?

bij deze Pieter : ik ga kanaal 61 gebruiken.

@Peter,

Als je het voor elkaar krijgt een stuk rugvlucht te vliegen met je chute krijg je een bak Bels bier naar keuze van me.... ;-)
Xie je zondag he.

Greetz,
Frank

Back