Goedenavond,
Een tijd geleden had ik al een ander topic, met daarin mijn vorige zelfbouw RC.
Check: zelfbouw-rc-offroad-auto voor meer details.
Eindresultaat:
ClCVSPH3les[/media] - DIY RC offroad car part 2
Toen heb ik een tijdje rond gelopen met het idee om een bigscale te maken, maar het idee liep vast op vanalles. Een tijdje rond gelopen met een "clean" mind. Maar nu in de koude dagen begint het weer te kriebelen
Eisen:
- Volledig aluminium
- 2WD
- Elektrisch
- 1:8
- "kap" wordt van aluminium/carbon/etc (geen lexaan oid dus)
- Genoeg vermogen
- en natuurlijk nog veel meer
- Truggy/buggy uiterlijk
- Mechanische remmen
Zoals bij het vorige ontwerp het geval was, zal dit ontwerp zeer waarschijnlijk ook een starre achteras hebben. Ook wordt er weer gebruik gemaakt van tandriemwielen. Zeker de tandriemwielen hebben zich bewezen dat ze echt "onverwoestbaar" zijn.
De motor is al gekozen,
KB45-11XL 1000kv Brushless Inrunner
Kv: 1000RPM/V
Weight: 557g
Shaft: 6mm
Size: 77x45mm
Voltage: 36v
Highest rated power: 2592W
Die 2,5Kw is natuurlijk een lichte overkill, daarom begin ik eerst met deze motor op 12V later evt op 24V. Het is weer een "vliegtuig" motor. Maar ik heb echt geen slechte ervaring met mijn vorige auto was het een succes
Enig nadeel van deze inrunner is dat hij erg warm kan worden. Daar wordt natuurlijk rekening meegehouden, hiervoor wordt een custom made heatsink gemaakt. Ben nu alweer druk bezig met de cad tekeningen, en ik hoop spoedig een update te hebben!
Een tijd geleden had ik al een ander topic, met daarin mijn vorige zelfbouw RC.
Check: zelfbouw-rc-offroad-auto voor meer details.
Eindresultaat:

ClCVSPH3les[/media] - DIY RC offroad car part 2
Toen heb ik een tijdje rond gelopen met het idee om een bigscale te maken, maar het idee liep vast op vanalles. Een tijdje rond gelopen met een "clean" mind. Maar nu in de koude dagen begint het weer te kriebelen

Eisen:
- Volledig aluminium
- 2WD
- Elektrisch
- 1:8
- "kap" wordt van aluminium/carbon/etc (geen lexaan oid dus)
- Genoeg vermogen
- en natuurlijk nog veel meer

- Truggy/buggy uiterlijk
- Mechanische remmen
Zoals bij het vorige ontwerp het geval was, zal dit ontwerp zeer waarschijnlijk ook een starre achteras hebben. Ook wordt er weer gebruik gemaakt van tandriemwielen. Zeker de tandriemwielen hebben zich bewezen dat ze echt "onverwoestbaar" zijn.
De motor is al gekozen,

Kv: 1000RPM/V
Weight: 557g
Shaft: 6mm
Size: 77x45mm
Voltage: 36v
Highest rated power: 2592W
Die 2,5Kw is natuurlijk een lichte overkill, daarom begin ik eerst met deze motor op 12V later evt op 24V. Het is weer een "vliegtuig" motor. Maar ik heb echt geen slechte ervaring met mijn vorige auto was het een succes

Laatst bewerkt door een moderator: