Zelfbouw RC offroad auto V2!

full.jpg


http://tweakers.net/ext/f/yoGA1wOA5h6AePE78gnlNVZI/full.jpg

full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/7sGSKvOJMomCI1FrnfhbIy3E/full.jpg

full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/gvecbZKV4vU6Dny58ypmRTBu/full.jpg

Vandaag weer eventjes de draag armen getekend. Ze worden 5mm dik, uit aluminium. Al met al wordt het toch vrij groot :p iets groter dan 1:8. De punten van links en rechts staan 330mm uitelkaar. En dat nog zonder de wielen :p Edit, owja en ik heb de kruiskoppelingen nog een update gegeven, iets oa iets dikker gemaakt.


edit 3

nog even foto van iets andere hoek;

full.jpg


http://tweakers.net/ext/f/qpzNCXMxcDOLYYQWyNDw9QAB/full.jpg
 
Laatst bewerkt:
petje af voor wat je aan het ontwerpen bent.
Ik snap alleen je motor keuze niet. Een motor die zoveel hitte produceert is heel inefficient. Waarom kies je niet een motor waarbij je geen heatsink nodig hebt? Zal wel een duurdere motor worden dan je nu hebt, maar dat wordt weer gecompenseerd door het weglaten van je vrij grote heatsink.
 
hangt ook een beetje af van wat het eindgewicht wordt, hoe hard je wilt gaan en met welke accu's je wilt rijden.

goede dure inrunner motoren zijn voor 1/8 zijn: neu , lehner, tekno neu
goede betaalbare 1/8 inrunner motoren zijn: castle neu, medusa
 
Accus worden A123's 26,4V 4600mAh. Hoe hard ik wil gaan maakt me niet zo heeeel veel uit. Rond de 50km/h maar ik vind acceleratie belangerijker, dus flink wat koppel. De motor moet een redelijk laag kV hebben, vanwege de overbrenging. Ik wil rond de 1.8-2kW komen.
 
met veel koppel moet je ook weer oppassen dat je niet teveel wheelies maakt. tenzij je dat ook wilt natuurlijk. op deze site kun je een beetje pielen met motorkeuzes, overbrengingen, bandenkeuze e.d.: R/C Calculations

edit: heb je al een regelaar die 26v aan kan?
 
Ik werk trouwens tegenwoordig in Solidworks, omdat we het op school ook gebruiken :) Ik heb Photoworks weer aan de gang, dus vanaf nu weer renders :D (en het laat mijn laptop flink zweten:p) Dus check vooral de hoge resolutie pic van stuur fusee onderaan. Binnen kant van aluminium, 35 dia, 20 dik. Daarom heen 2 plaatjes 2mm carbon om de lagers vast te houden. En voor de stuurarm 2 stukjes 4mm carbon, op de fusee. De vorm van de stuurarm is nog gewoon "los" uit de hand, om even een idee te geven. Die vorm moet natuurlijk worden aangepast aan de lengte van de auto. Hier komen kogelkoppen op. Welke ik overigens nog niet heb gevonden, dus als iemand ideeen heeft.. De as is 5mm dik.

full.jpg


http://tweakers.net/ext/f/LcY407gykPxtfjkEcMINrT3z/full.jpg


edit:

Speedcontroller heb ik in principe, alleen die gaat tot 25V, 100A. Eigenlijk ook niet geschikt voor RC usage, maar vanwege centen... De motoren die je liet zien zijn echt prachtig. Alleen de prijs flink minder. En dan wil ik ook direct een goede controller bij zulke motoren. Met de huidige motor ben ik met 50 dollar klaar..
 
Laatst bewerkt:
ik kijk echt me ogen uit! echt heel mooi hoe je dat tekent.
ik gebruik zelf ook solidworks maar voor dat ik dit kan zal ik nog even moeten oefenen ;)
in ieder geval heel veel succes!
 
Ga je je dempers zo vlak leggen? Lijkt me qua geometrie een beetje raar: de 'bovenkant' van je demper op ongeveer hetzelfde scharnierpunt als je bovenste draagarm. Benieuwt of dat goed gaat werken.

Voor de rest ziet het er weer leuk uit :-)
 
Ga je je dempers zo vlak leggen? Lijkt me qua geometrie een beetje raar: de 'bovenkant' van je demper op ongeveer hetzelfde scharnierpunt als je bovenste draagarm. Benieuwt of dat goed gaat werken.

Voor de rest ziet het er weer leuk uit :-)

Ja ik ben zelf ook benieuwd hoe goed het gaat werken :P Ik maak (vrijwel altijd) eerst een proefmodel uit hout. En daar kan ik goed testen of het gaat werken. Het is natuurlijk maar een idee. Reden waarom het zo vlak ligt liggen vooral in het design. Ik wil de "bovenkant" zo strak mogelijk houden. Ik kan evt ook nog wat naar boven. Maar eerst even kijken hoe dit gaat werken :D de onderkant van veer ligt idd maar 5cm onder de bovenkant.

@ Echelon, hij weegt op dit moment exact 4979,91gram zoals je hem daar op de foto ziet.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je hier en daar nog wat uit de metalen delen kan vrezen, dat scheelt ook weer wat in gewicht.

En nog iets, dit neigt een beetje naar een competitie model die door een echte fabrikant wordt gemaakt, maarja: Probeer die universaldriveshafts ook niet super log te maken. Ik neem bijvoorbeeld je eerdere ontwerp van de driveshafts, die zijn echt veel groter en logger dan je huidige. Als je die driveshafts niet zo dikt maakt als worstjes bevordert dit ook het minder last hebben van roterende massa. Dit allemaal wist je vast al, maar ik wou je er alleen nog op wijzen ;)

Maar je auto ziet er wel goed uit. :p
 
Hmm vandaag even een lijstje gemaakt van de kosten. En ik kom uit op minimaal 675 euro. De grote kosten posten zijn: Accu's 240 euro, kruiskoppelingen 100 euro nieuwe speedcontroller 100dollar. In de 675 euro zit nog _geen_ materiaal kosten, van het aluminium het laten snijden daarvan enzovoorts. En dan heb nog niet eens een fatsoenlijke motor.

Mijn bedoeling is eigenlijk om 400 euro of minder uit tekomen, zonder bewerkingskosten. Ik heb dus nog een flinke taak.

Ideeen: A123's vervangen voor Lipo's. een 5S 5000mAh pak voor 130 dollar. Scheelt 140 euro. Andere motor, deze is 10 dollar duurder, een buitenloper, maar dan kan ik mijn "oude" speedcontroller gebruiken wat ruim 100 dollar bespaart. Voor de kruiskoppelingen moet ik nog goed gaan nadenken hoe ik dat evt kan vervangen.

Het "nieuwe" beleid scheelt al ruim 219 euro. Dus nog minimaal 50 euro te gaan, zonder dat het echt tenkoste gaat van de power. De motor keuze zou dan TGY AerodriveXp SK Series 50-65 270Kv / 2100W worden.
5065-270.jpg
Laag Kv, wat in principe wel goed uitkomt. Mijn aandrijf lijn zal het met gemak aankunnen.

Moeilijk moeilijk moeilijk, keuzes keuzes keuzes :p

Dus als jullie evt ideeen/suggesties hebben melden :)
 
Back
Top