Zelfbouw speedboot

• Topicstarter Topicstarter Yannick1234
  • Startdatum Startdatum
Y

Yannick1234

Guest
Hallo mensen.

Ik ben een maandje of 3 geleden begonnen met het bouwen van een speedboot.
Nu wou ik eens weten wat jullie ervan vinden !!

Reacties en/ of commentaar welkom
569977209_5_gydH.jpeg

569977903_5_jnhF.jpeg

569978824_5_DTzE.jpeg

569979472_5_pFWr.jpeg

Lekker kleurtje! nee, serieus, ziet er flitsend uit :) Wat voor motor komt erin? Kan je veel fun mee hebben zo'n FSR boot.

mooi gebouwd maar de waterkoeling lijkt me link hoe heb je deze bevestigd?

is er lang als er ergens wier schuild zul je dat wel mee nemen

maar verder echt toppie

Hey,

die waterkoeling lijkt erg lang maar ik denk dat als je langs de bodem gaat kijken dat hij er niet zo ver onderuit zal steken. als je door het wier vaart zal het ook achter je roer blijven steken en dat zul je dan snel genoeg merken.

Groetjes,

Jelmer

Dus jullie adviseren om het roer een stukje in te korten ?
Want het roer steekt 5 cm onder de bodem van de romp uit en de water inlaat 2 cm ongeveer..

Is dit te riskant ?

Neej niet het rper iets inkorten maar de pickup voor de waterkoeling iets omhoog, deze hoeft het water echt maar net te raken om water op te pikken, elke mm die deze meer in het water hangt is weerstand.

voor de rest een leuk bootje, ben benieuwd.

mvg,

Robbert

Ziet er idd mooi uit ... maar fatsoenlijk varen kan je écht wel vergeten.

Romp is 'n FSR-90? romp uit de oudheid , heeft geen V-kiel maar 'n vlakke ride-pad.

Roer achterop ipv onder de boot zou nog kunnen , maar dan moet die wél strak op de spiegel.

(Sub)Surface-drive kan je vergeten , flexas ONDER de boot zou kunnen.

Heb 'n paar jaar geleden ook zoiets gedaan , heb ik nog wel foto's van.

Mail mij maar , voorproefje :

Javelin-Zenoah.jpg

Fast-1.jpg

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat voor romp het is... Ik heb hem gekocht via marktplaats van een man die hem zelf ontworpen had van polyester. ( Er moest ook nog veel aan gedaan worden ).

En de romp heeft ook nog geen druppel water gezien dus ik zou niet weten wat hij doet in het water.

Als de boot eenmaal klaar is zal ik het vanzelf wel merken of het wat is op het water ...

Back