Zelfgebouwde Dragster.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Bart_Banaan, 19 apr 2004.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb een oude SG omgebouwd tot Dragster, en dat wil ik natuurlijk even laten laten zien! Ik heb van een incomplete SG uit de jaren 80 een HotRod Dragster gemaakt, met een .15cc motortje, FG wielen, wat eigenbouw onderdelen en veel creatieve oplossingen. Nou ja, kijk, dit is hem geworden:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb in een ander forum een uitgebreider topic geplaatst met meer foto's, die kan HIER vinden.

    Ik hoop dat jullie hem ook een beetje gelukt vinden, het is mijn eerste 'special paint' kap!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Volgens mij zit je wheeliebar een beetje laag :?

    Maar wel een mooi project..!
     
  3. marvin

    marvin Guest

    hoe minder hij wheelied, hoe meer kracht hij functioneel kan overbrengen :wink:
     
  4. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    En hoe rijd ie? Wat is zijn top?(normaail nutteloos maar bij dragster toch weten) Hoe snel op top? Tandwiel verhouding?(met zulke grote wielen)

    Ziet er wel vetjes uit. Alleen de kap op één of andere manier verlengen is mooier denk.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja dat wel, maar ik zou ook wel wheelies willen zien :lol:

    Maar voor het hard gaan, dan moet ie wel zo laag :cry:
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    In dat open stuk komt een JAGGAS Nitrous Oxide kit, maar dat bedrijf heeft even leverings problemen naar europa! Ik sta op de leveringslijst, en zodra de NoS patronen er zijn, dan worden ze verscheept!

    En als je alles wil weten over die NoS kit:
    http://www.bb-hardware.com/modules/news/article.php?storyid=54
     
  7. gert-jan

    gert-jan Guest

    :D ziet er goed uit :D

    hep je er al mee gereden :)
     
  8. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    gelukkig doet zot zijn geen pijn :wink:
    moppie

    ik dacht eerst dat je aant het zeveren was tot ik d elink en de fotos zag ...
    is dat niet euh explosief en gevaarlijk ??


    mooie dragster trouwens :twisted:
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom gaspatronen ?

    Als je nu een resevoir maakt met een soortgelijk ventielregeling met druk vanuit de uitlaat en een T-stuk op de brandstof toevoer kan je gewone Nitromethaan gebruiken.
     
  10. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    Uhm hoelang doe je met zo'n gas buisje? En is dat het lijkt op die gaspatronen van zo'n slagroom spuit.
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Daar schijnt ook het zelfde soort gas (N2O) in te zitten, maar....
    Ja, ja er is altijd een maar!
    Het schijnt dat je die patronen met 'natte' en 'droge' N2O (lachgas) hebt. De ene is geschikt voor consumptie (de droge) en de andere voor verbrandingen. Als je de droge gebruikt in een motor, schijnt die motor vast te lopen door gebrek aan smering, dus je hebt de 'natte' nodig bij verbranding in een motor.....

    Kortom: die voor een slagroomspuit zijn geschikt voor de consumptie, en niet voor mijn doeleinden.
     
  12. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    ziet er mooi uit hoor Bart_Banaan!!! :D
     
  13. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    errug gaaf. met die nos kit zal die wel vooruit komen of niet dan ?? :p
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    volgens mij is n20 altijd in gasvorm als je het spuit.
    bij echte racecars wordt het ook ingespoten in het luchtfilter, dus denk niet dat ze daar vloeistof inspuiten.
    wel iis er een verschil in medisch en industrieel lachgas.

    wel een vet project :D is ie snel met die knotsen van achterwielen ?
     
  15. marvin

    marvin Guest

    de streetracers spuiten het "nat" vaak niet in via het luchtfilter, maar vlak erna, bij hun is er trouwens ook onderscheid tussen "droog" en "nat" maar het droge is echt geen spul waarmee ze slagroom bussen onder druk zetten, dit is er speciaal voor ontworpen, en als ze het goed doen, spuiten ze het spul direct in de cilinders.
     
  16. nismo46

    nismo46 Guest

    heey ziet er cool uit al een test rit gemaakt? je kan ook die wheeliebar verstel baar maken als je 'm dan wat hoger zet kan je toch nog een beetje wheelies maken :twisted:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    :offtopic:

    De regel is hier geen plaatjes in je sig.

    :eek:ntopic:
     
  18. Stormer

    Stormer Guest

    ik vind hem echt vet cool maar is het nou ook zo dat er blauwe vlammen uit de uitlaat komen dat lijkt me wel echt heftig!!! net zoals 2fast 2 furious!
     
  19. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Update met pics...... 24-6-04

    Eindelijk weer eens een update over de Dragster met wat pics. Ondertussen heeft de Dragster aardig wat aanpassingen en verstevingen ondergaan, ik heb als eerste een Mega .21SX 3,5cc motortje gemonteerd ipv de oude OPS, en een getunede expansie uitlaat gemonteerd. Ook heb ik de voorkant met een aluminium plaat verstevigd en verschillende boutjes en moertjes extra gemonteerd. Ik had drie kunststof aandrijftandwiel, maar die zijn helaas nu (na 3 test ritten) helemaal gestript, gelukkig heb ik via Quartel, A'dam een producent van tandwielen gevonden die het aandrijftandwiel in STAAL en/of ALUMINIUM kan na maken, 't kost een beetje, maar dan gaat ie ook niet meer kapot....

    De carrosserie is onveranderd, en de nitro-kit is blijkbaar toch nepperij geweest van JAGGas dat kan je daaro in het forum wel tussen de regels door lezen...

    Nou ja, hier de update pics:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
    Voor tandwielen: www.dutec.nl

    Stalen tandwielen is the way to go.
     

Deel Deze Pagina