Zelfgemaakt Ni-MH batterijpakketje

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
Hallo, ik vlieg met een Dragonfly van gws,

Buiten de Ni - MH 8.4V 850mAh batterij die erbij zat vlieg ik soms ook met 2 parallelgeschakelde 350mAh 8,4V Ni - MH die nog bij men "Nikko Skywatcher' zaten, vliegt perfect.

Maar ik heb zo een batterijpakje aanéén gesoldeerd (in dezelfde vorm) met 7 AAA 1,2V Ni-MH 700mAh, en ik meet 9,4V als ze opgeladen zijn, en als ik die eronder hang (gewicht is zelfs minder dan de orginele) dan raakt hij op vol gas nog geen 20 cm van de grond. De batterijen zijn nieuw en als ik ze stuk voor stuk nameet nadien ishet allemaal 1,28V. Kweet niet wat het probleem is want het zijn ook maar gewoon Ni-MH batterijen. Als ik ze nadien belast (lampje 12V 35W) meet dan zijnze wel nogmaar 0.9V per, dus te weinig. Misschien niet lang genoeg geladen?

Of wat kan hier mis gaan?

Hoi,
als ik het zo lees lijkt het erop dat die nieuwe accu's niet zo een hoge stroom kunnen leveren door hun (te hoge) interne weerstand.

hey,

Misschien zijn de celletjes te heet gesoldeerd.
daardoor verliest hij zijn power. sluit de accu eens aan op je heli zet er dan een spanningsmeter op en geef gas (houd wel zelf de heli vast uiteraard!!!). volgens mij zie je dan het accupakket inzakken naar ~4-6 volt.

jammer maar waarschijnlijk zijn de batterijen nog wel goed voor je mp3 speler of computermuis.

Paul zei:
hey,

Misschien zijn de celletjes te heet gesoldeerd.
daardoor verliest hij zijn power. sluit de accu eens aan op je heli zet er dan een spanningsmeter op en geef gas (houd wel zelf de heli vast uiteraard!!!). volgens mij zie je dan het accupakket inzakken naar ~4-6 volt.

jammer maar waarschijnlijk zijn de batterijen nog wel goed voor je mp3 speler of computermuis.

Ik heb ze zo 'koud' mogelijk gesoldeerd maar ja het kan... Nu ik ze 1u45m had opgeladen met de gws-lader raakt die wel 1 minuut ofzo van de grond. Maar echt optimaal zal het niet meer worden denk ik...

je moet toch wel betere cellen hebben om deze stroom te kunnen leveren. GP of Sanyo bijv. Zoek eens in google of je een datasheet kan vinden. Die chinese rommel leveren echt te weinig stroom.

Back