zelfgemaakte bouwtekening van droomkist

• Topicstarter Topicstarter boesje
  • Startdatum Startdatum
B

boesje

Guest
Even voorstellen ik ben Alex Boes. Mijn grote wens was aan de hand van een simpele 3 aanzichtentekening een bouwtekening van een schaal-vintage glider te maken. Meer info over deze 'vintage glider' is te vinden op HUNGARIAN GLIDERS . Op de afbeelding in de bijlage is een glimp te zien van mijn tekenwerk. Zelf ben ik niet bij machte om dit modelvliegtuig te bouwen, daarom plaats ik het aanbod van deze bouwtekening op dit forum. Hopelijk kan mijn tekenwerk iemand anders inpireren om deze 'kist' te gaan bouwen. Ben je geïnteresseerd laat het me dan weten, dan mail ik je de tekeningen. Sowieso wil ik het resultaat zien als de 'kist' af is.

Ik zie (nog) geen bijlage? Of bedoel je de aangezichten die op de (jouw?) webpagina te zien zijn.
Ik zie geen V-stelling en ook geen invalshoek, maar daar is de tekening misschien te klein voor om dat goed te zien, maar in de beschrijving lees ik iets over V-struts?

edit: ik begrijp nu dat het om de verstevigingsconstructie gaat, niet over V-stelling. Is zoiets wel stabiel in een schaalmodel om mee te vliegen?
Invalshoek is in te stellen door de achtervleugel, die volledig draaibaar is zie ik op 1 van de foto's, te trimmen tot de voorvleugel de juiste invalshoek verkrijgt.

Laatst bewerkt:
Ik zie (nog) geen bijlage? Of bedoel je de aangezichten die op de (jouw?) webpagina te zien zijn.
Ik zie geen V-stelling en ook geen invalshoek, maar daar is de tekening misschien te klein voor om dat goed te zien, maar in de beschrijving lees ik iets over V-struts?

edit: ik begrijp nu dat het om de verstevigingsconstructie gaat, niet over V-stelling. Is zoiets wel stabiel in een schaalmodel om mee te vliegen?
Invalshoek is in te stellen door de achtervleugel, die volledig draaibaar is zie ik op 1 van de foto's, te trimmen tot de voorvleugel de juiste invalshoek verkrijgt.
Sorry ik had de foto's en afbeeldingen niet goed geupload. Op mijn profiel zijn nu de afbeeldingen te zien. Een V-stelling heb ik niet aangebracht, maar de degene die deze 'kist' wil bouwen is er natuurlijk vrij in om deze alsnog aan te brengen.

Hallo Boesje,

Ik heb de bouwtekening bekeken, maar hij is helaas niet duidelijk genoeg om een goede indruk te maken of het bruikbaar is voor het bouwen van een exemplaar.

Is het mogelijk een tekening te uploaden met een grotere resolutie?

Het kan een uitdaging zijn om een exemplaar na te bouwen. Wat is de spanweidte van het model (dus niet van het origineel)?

groet,

Michel

zie mijn bouwverslag van het huidige model dat ik aan het bouwen ben:
jetco-thermic-72-a

Laatst bewerkt door een moderator:
Back