zelfgemaakte rc neon ledverlichting

hoi iedereen,

Mijn broertje heeft een tamiya tt-01 auto, maar hij wou heel graag neon ledverlichting. Even rondgekeken, en na wat zoeken iets gevonden wat 1. maar een kleur is, 2. je rijaccu leeg maakt en 3. stervens duur is . Dat kon beter, dacht ik. Dus na wat in een paar kastjes te hebben gesnuffeld, vond ik kast-ledverlichting van de ikea. Heel leuk, want hij kan alle kleuren inclusief wit doen. Maar je had nog wel een snoer. Ik heb, denk ik, redelijk veel elektronicascills, dus even wat solderen, kroonsteentje hier en daar en tada: een neon led systeem met heel veel kleuren op een aparte accu. Voor mensen die dit ook wel leuk vinden, wil ik best wel even een schema maken of foto's posten.

rens

Neon-LED verlichting? Dat zijn inderdaad beste electronica-skills!
Maar je bedoelt waarschijnlijk dat je de leds op een accu hebt aangesloten ipv op een trafo?

Ledstrips doen wonderen...

mclarenstreetglow.jpg

ja, soort van. maar een accu is 7.2 volt en die leds 12 vt + het feit dat die ledjes 45 ma zijn een een accu 2200....
kan iemand mij uitleggen hoe ik fotos moet posten?

Ja en? Ik heb er een kleine 3-cellen NiMh pakket bij de 6v ontvangeraccu gelegd, op 9.6v is het fel genoeg. Anders kan je altijd nog een buck converter of een voltage booster kopen, op ebay zijn voor een paar dollar complete printjes te vinden die een 7.2v spanning wel verder omhoog slingert. Voor een project had ik 12v nodig uit een 6v ontvangerpakket, een LT1073 IC deed wonderen en doet gewoon tot 100mA.

En voor vragen over het forum is er een helpdesk deel, zie dit topic:
faq-plaatsen-van-fotos-en-filmpjes-berichten

Laatst bewerkt door een moderator:
tering..... wat heb je daar een zooitje van gemaakt.

Draden inkorten en netjes isolatietape erop was teveel gevraagd voor je "skills"?

ik ben dertien he de meeste draden heb ik ingekort, maar die dunne niet, dat is ook niet nodig, het gaat toch om hoe het eruit ziet? en we hebben alleen goud isokatietape en mijn broertje wilde ook dat je het er zo af kon halen, dus alles is een pakketje. maar effe serieus, hoeveel mensen van dertien ken jij die dit kunnen zonder insrructieboekje of hulp?

rens

idd een zooitje. Overigens had ik dat idee al in de startpost toen er over kroonsteentjes werd geschreven. Als je elektronica skils hebt gebruik je geen kroonsteentjes.

dat was alleen om een tamiya stekker vast te maken, zodat ik die ergens anders nog meer voor kan gebruiken. maar oké, ik ben niet prof of zo maar ik heb genoeg skills om een 3d printer in elkaar te zetten en om een treinbaan volledig computergestuurd te maken.

rens

Bah, dit hoeft niet afgebroken te worden. Alles kan wat netter en zo, maar het is toch leuk als alles werkt en je tevreden bent over wat je hebt gecreëerd.
Doe zo voort.
Tegen dat je even oud bent als Roelof, heb je wel andere kleuren isolatietape en zo.
;)

Joh, doe even rustig. Natuurlijk is het goed dat je lekker aan het knutselen bent. Maar jezelf een beetje bescheiden opstellen doet het vaak beter dan hoog van de toren blazen. Dan kun je namelijk dit soort reacties verwachten.

bedankt voor de tip, micropuller. ik bennog niet goed bekend met forums, maar goed, weer wat geleerd! ik zal me de volgende keer inderdaad wat bescheidener plaatsen. maar goed, ik heb wel wat gedaan aan het feit dat het een zootje is! heb nu alles wat netter geplaatst en wat meer geordend.

rens

Joh, doe even rustig. Natuurlijk is het goed dat je lekker aan het knutselen bent. Maar jezelf een beetje bescheiden opstellen doet het vaak beter dan hoog van de toren blazen. Dan kun je namelijk dit soort reacties verwachten.

Ben super rustig hoor. No worries. Iedereen bijgeleerd, ts werkt wat netter, iedereen blij.

Sorry, maar op mijn 12e zat ik ook al aan zulke projecten... Nu 14 en bezig aan tricopter

Vreemde 1e post van iemand vandaag geregistreerd geplaatst via dezelfde provider als de topicstarter, wel vanaf verschillende IP's maar wel uit dezelfde omgeving den Haag / Rotterdam.

Ik mag hopen dat je niet 1 en dezelfde persoon bent.....

Back