zender accu 9.6v

ik heb voor mijn vliegtuig een zender waarin een accupack 9.6v en 1300 mah van 8 sub c cellen zat deze is helaas afgeschreven darom ben ik op zoek naar een nieuwe. maar ik weet niet of ik daarvoor dezelfde waarde (mah) in mag hebben.
of wat de maximum is en het minimum wat er weer in gestopt kan worden,:pc::help:

Hoi,
8x Sub C kan ik me bijna niet voorstellen....dat zijn wel hééééle dikke pakketten.
Wat voor zender is het?
Meestal is het 8x AA.
De capaciteit maakt niets uit, als het maar 8 cellen is. Capaciteit zou je kunnen vergelijken met de inhoud van een benzinetank. Of je een grotere of kleinere tank hebt maakt niks uit voor de prestaties. Belangrijker is welke afmetingen je kwijt kunt (meet je oude pakket eens op?). En als je niet dezelfde capaciteit kunt vinden is iets meer natuurlijk altijd fijner dan iets minder.

In veel wat oudere Robbe/Futabazenders was een accupakket met 8 sub-C cellen geplaatst. Ook in m'n FC-28 die ik heel lang met veel plezier heb gebruikt.

In mijn Graupner MC-20 zitten ook 8 sub-C cellen. Deze heb ik meerdere keren van nieuwe cellen voorzien. Standaard zaten hier ook 1300 mAh in maar heb deze vervangen door 2400 mAh. Het enige verschil met de hogere waarde is dat je langer moet laden, echter je kan er dan ook langer mee vliegen!

gijssiegijsie is na het plaatsen van zijn vraag niet meer op het forum geweest....

Back