Zender accu zelf maken past niet?

Wartexx zei:
Ik bedoelde dat je hem nu voor elke vlucht op kan laden , met nicads durf ik dat niet zo erg en waarom meer capiciteit? dat heb ik toch helemaal niet gezegt?
Waarom zou je de zender voor elke vlucht op willen laden? Je kunt een zender minstens een uur of 3 á 4 aan hebben staan voordat je accu leeg is. Zo lang vlieg jij niet op één middag!
Wanneer een je NiMH accu gebruikt zal je nog meer capaciteit hebben en kan je de zender nog langer aan hebben staan, tot wel 6 uur achtereen. Laden op het veld is totaal overbodig. Voordat je gaat vliegen de zender thuis laden met een goede lader en dan lekker de hele middag of zelfs dag gaan vliegen zonder bang te zijn dat je accu voortijdig leeg zal zijn.

ja maar nicd accu's hebben toch een geheugen effect? dan mag je ze toch niet voor elke vlucht laden? :?

En ik wil graag altijd een volle accu hebben.

Wartexx zei:
ja maar nicd accu's hebben toch een geheugen effect? dan mag je ze toch niet voor elke vlucht laden? :?

En ik wil graag altijd een volle accu hebben.

Goh, kunnen die nicad's dan ook al nadenken. :rolling:

Lees eens de FAQ die Ernst geschreven heeft met betrekking tot de diverse accu's en hun gebruik. Het geheugen effect is iets van vroeger en niet meer van toepassing op de huidige cellen. Bovendien als jij zorgt dat voordat je een vliegdag hebt de accu helemaal vol is dan kun je lang genoeg gebruik maken van je zender. Ik heb pas een keer een lege zender accu gehad en dat was na ruim 2 weken relmatig vliegen. Dus als jij je metertje op de zender in de gaten houdt gaat alles goed.

MMMM ik heb die faq allemaal wel een keer doorgelezen behalve die van de duikboten want die interesseren mij niet :oops:
Het geheugen effect was er toch nog steeds maar dan in heel kleine mate?
En er zit geen meter op mijn zender alleen 2 leds als de groene uit is moet je hem opladen , als de rode gaat knipperen moet je hem zo snel mogelijk neerzetten want dan stopt hij er mee (zo goed Ron?) :wink:
Dus elke keer opladen heeft (bijna ) geen effect en het is beter om hem iedere keer op te laden dan hem met 1 c op te laden

O o o Ron je weet toch dat ik het zo niet bedoel :lol: .
Maar ik heb het verandert.
Maar kloppen de stellingen die ik had voorgedragen?

Back