zender configuratie

Hoe stuur jij???

• Total voters
    78
  • Poll closed .
Heb de volgende 3 alle 3 gekunnen( eerst bij een vliegclub, toen bij een andere, en toen op de sim het verkeerde geleerd, en toen na een dagje op de club, het andere weer geleerd)
Gas en Staart Links, Hoek en Roll Rechts.
Gas en Staart Rechts, Hoek en Roll Links.
Gas en Roll rechts, Hoek en Staart links

Maar vlieg nu alleen nog
Gas en Roll rechts, Hoek en Staart links

aha, dus mode 1.
vond je het tweede niet beter dan? gas en staart rechts en hoek en roll links?
lijkt me handig om de rotorkop op 1 stick te hebben.
Bij mij lukt het niet zo goed (intuitief) om de kop te splitsen over twee sticks, namelijk hoek links en roll rechts...ik verander de pitch/throttle op de rechterstick teveel wanneer ik (aileron) roll uitvoer op de rechterstick
dus ik denk dat ik eigenwijs voor mode 3 ga, dus gas en staart rechts, ik vlieg niet in een club.
ik hoop maar dat ik er nooit spijt van krijg...!

Jup van alle drie de modi die ik gehad heb vind ik die ik nou heb het k*tst , maarja wat moet je, de hele club vliegt zo.

Ik had dus niet in de gaten dat ik dus nu eigenlijk mode 3 gebruik maar ik vind het ook het meest logies dat de rotor op 1 stick zit. temeer dat bij mode 2 ook de kop op 1 stick zit.
Ik snap dus niet waar die mode 1 vandaan komt maar begrijp nu wel waarom ik mijn zender van esky (besteld als mode 1) eerst moest ombouwen...
Ik ben zelf rechts handig en snap dus wel dat mijn motoriek rechts beter zou moeten zijn en dus de kop met rechts beter onder kontrole zou hebben maar ja ook ik ben eigenwijs en vlieg ondertussen al heel aardig mijn honeybee king2 op mode 3.
Ik heb pas een andere zender even op de sim gehad met mode 2 en moest toen wel erkennen dat ik in eens geen heli meer in de lucht hielt. Dus Mode 3 voor mij zodat ik met rechts onder tussen rustig mijn zonne bril kan opzetten en met links verder kan vliegen.
De heli besturing kun je toch nooit overgeven zonder crash... Iets wat met zweefvliegen makkelijk kan. Model op 100 meter in een bocht en dan rustig gaan pissen en terug komen om te ontdekken dat hij onder tussen op 200 meter zit hi....

Benno

ben dus tevreden dat ik niet de enige ben die eigenwijs mode 3 vliegt (heli), hoewel ik mode 1 vlieg met vliegtuigen.
ach ja, wat het beste uitkomt zeker, het beste voelt en wat je maar gewend bent...

vliegen maar!

Ik vlieg mode 1 (gas en roll rechts) omdat ik eerst met vliegtuigen heb gevlogen .
Het handigste schijnt te zijn om nick en roll vanaf 1 knuppel te bedienen , mode 2 dus. Dan heb je de tuimelschijf op 1 stick.
Schijnt gemakkelijker te zijn met roterende staart figuren .

In een echte heli bedien je nick en roll ook met 1 knuppel, doen ze niet voor niets ......
(Met de voeten bedien je de staart en met je andere hand het gas en de pitch , draai en trekhendel geloof ik)

Aan de andere kant is het kwestie van wennen denk ik.
Ik heb zelf alles uitgedokterd, vond ik leuk, ik had geen advies en ben dus met dezelfde knuppelbezetting vanuit vliegtuigen naar heli's overgestapt ....

Misschien als ik opnieuw zou beginnen met de kennis die ik nu heb heb, dan zou ik voor mode 2 gaan .......
maar ja da's achteraf gel....l

Back