zender dragonfly 36

• Topicstarter Topicstarter Wylem
  • Startdatum Startdatum
W

Wylem

Guest
joe allemaal !

'k heb gisteren mn dragonfly 36 aangekregen en de servo's al eens getest.... nu merkte ik dat ik de staartrotor enkel kan bewegen wanneer ik de linkerhendel van mn zender (mode 2 dus) helemaal onderaan zet en dan dus naar rechts/links beweeg....... normaal gezien zou de staartrotor toch over het gehele "gas-bereik" te besturen moeten zijn, niet ?!

alvast hartelijk bedankt !!
Willem

Ja volgas/geengas maakt niets uit, heck moet ten alle tijde bedienbaar blijven.

kan ik dan concluderen dat mn zender stuk is (na één dag), of ligt dit aan de afstelling van de gyro ofzo ?!

Willem

volgens mij ben je er net achter gekomen dat de gyro tegenwerkt tijdens het sturen in de lucht. dit is een foutje van de fabricant denk ik. kijk maar in het andere df36 topic, hier is al het een en ander over geschreven.
ligt waarschijnlijk aan de zender. :(

explosive rc tuning zei:
dat de gyro tegenwerkt tijdens het sturen in de lucht
explosive rc tuning zei:
ligt waarschijnlijk aan de zender.

Tenzij je je zender in de lucht gooit tijdens het vliegen, lijkt me dit stug. De gyro compenseert domweg de stuurweg van je staartkanaal niet. Gyro en zender hebben, tenzij je een remote gain erop hebt zitten, weinig met elkaar te maken.

Groetjes,

Ton.

explosive rc tuning zei:
volgens mij ben je er net achter gekomen dat de gyro tegenwerkt tijdens het sturen in de lucht. dit is een foutje van de fabricant denk ik. kijk maar in het andere df36 topic, hier is al het een en ander over geschreven.
ligt waarschijnlijk aan de zender. :(
Nee, achterop de zender zit zo'n rij dipswitches waarmee je de richting instelt. Een van die dipswitches is voor de staartrotor, die moet je dus even omzetten. Welke je precies moet hebben staat als 't goed is wel in de handleiding.

Je kan wel met die gyro vliegen hoor. Hij werkt alleen niet zo goed in rondvliegen. In hover is hij wel goed.

@bergen, hij werkt niet verkeerd om dus je hoeft niet je dip-switch schakelen

Back