Zender en ontvanger

Discussie in 'Model truckers' gestart door Dice, 14 apr 2021.

  1. Dice

    Dice

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Booischot
    Even een vraagje. Voor jullie waarschijnlijk de zoveelste vraag over zenders en ontvangers.
    Nu de build gevorderd is dat ik met verlichting moet beginnen werken. Ben ik op zoek naar een zender. Nu ze hebben gevraagd zo simpel mogelijk, maar geen Carson. Nu de truck is voorzien van een beier module met Bluetooth. Nu had ik gedacht aan de flysky x-lite. Met een beugel voor een Android toestel. Met daar de app op van beier. Is een 16kn zender met geheugen. Uitbreidbaar en open source.
    Nu is dit mogelijk. En welke ontvanger moet ik hierbij aanschaffen. Nog even bij vermelden. De truck gaat niet super veel rijden. Word waarschijnlijk mee in het muzeum gezet. Dus op de opendeur of als er openingsdagen zijn zal deze rijden. En als er shows zijn waar de originele truck staat. Dan zal deze meegaan. En natuurlijk daar zou hij dan wel zen kunsten ook laten zien.
    Enkele foto's ter illustratie.

    Mvg Tom[​IMG][​IMG]
     
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    De zender ken ik persoonlijk niet maar ik zou gewoon een bijbehorende ontvanger kopen. De app van Beier schijnt goed te werken. Er moet dan wel altijd iemand zijn met een gekoppeld toestel. Ook is het bereik natuurlijk erg beperkt.

    Lijkt mij voor het door jou beschreven doel allemaal wat veel. Weet niet wat die zender kost maar een eenvoudige 6 of 8 kanaals doet het ook......
     
  3. Dice

    Dice

    Lid geworden:
    19 apr 2020
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Booischot
    Bedankt voor je antwoord.
    De contrĂ´ler gaat rond de 200 euro. Die valt zeer goed binnen budget. Ik ga zowizo de nodige dingen op schakelaars zetten. Als er meerdere rc modellen komen. En er gaat bvb naar een event van rc trucks of een truck show gegaan worden. Dan ga ik voor mezelf een zender aanschaffen. Want dan zal ik de bestuurder zijn van de trucks. .
     
  4. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Maar 2 zenders voor 1 truck is al helemaal niet handig toch? Moet je de ontvanger steeds opnieuw binden en dus bereikbaar hebben ingebouwd. Staan al die modellen van jou dan in een museum?

    Geloof niet dat ik je plannen helemaal begrijp dus onthoud met verder even van adviezen en commentaar.
     

Deel Deze Pagina