Zender FX 18 HELI SET Robbe Futaba, waar kopen?

• Topicstarter Topicstarter Leon B
  • Startdatum Startdatum
L

Leon B

Guest
Ik wil gaan beginnen met modelbouw. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of het een vliegtuig of heli gaat worden.

Aangezien een zender(set) nogal prijzig is zou ik graag een zender hebben die ik voor meer doeleinden zou kunnen gebruiken. Kan dat eigenlijk wel?

Ik kwam uit op de FX 18 HELI SET Robbe Futaba.

Bij henkhelisport.nl zit er het volgende in:

1x Zender FX 18 met accu
1x 7 Kanaal ontvanger R 137 F
4x Digtal servo S3151
1x Piezo-kreisel G 400 ( Heading hold)
1x Quarzpaar
1xLinearschieber F 1587
1x mix schakelaar 2 pos kort F1502
1x mix- schakelaar 2 pos lang F1521

Voor 399,-- euro.

Weet iemand waar ik deze zender (ook) kan kopen? En welke prijs?

Ik ben persoonlijk GEEN fan van de nieuwe FX-18 serie. ik vind de FC-18 veel beter, maar die wordt jammergenoeg nie meer gemaakt.

Verder zit er bij de set die je uitgezocht hebt een gyro. als je niet gaat heli vliegen heb je daar niets aan.

Ik zou je aanraden om eerst eens bij een club in de buurt te gaan kijken (zonder hulp gaan vliegen is niet echt verstandig) en te beslissen of het vliegtuigen of helies gaan worden.

dan kun je beter een keus maken

Laurens

FF9 zenderset ;) en nee ik heb geen aandelen futaba. In belgie verkrijgbaar zonder gyro. Hier kun je in principe tot in lengte van jaren mee vooruit, en voldoet prima voor zowel helies als vliegtuigen.

Ik heb een FX18 voor mijn corona heli en ben hier best wel tevreden over.
De Robbe G-400 gyro die erbij zit daarentegen, die heb ik ook (zat er bij mij niet bij, heb hem apart gekocht). En daar heb ik niet veel goeds over te vertellen, toch niet in HH-modus.
Ik heb maanden zitten klooien met allerlei afstellingen op mijn heli, hij bleef maar met z'n staart waggelen in HH-modus. Nu steekt er een GY-240 in en de staart zit gewoon strak.

Ok, ik heb net voor de lol de G400 nog eens op mijn corona gezet; Ik raad absoluut af om hem te kopen!
Ik krijg het jagen er niet uit, terwijl er met de GY240 geen enkel probleem is.

Toegegeven, kan zijn dat dit probleem er enkel met mijn corona is, maar ik vertel maar wat mijn ervaring is... en de GY240 is nog geeneens veel duurder.

hitec eclipse alle mixers en schakelaars zitten er al op.
zender en ontvanger werken echt perfect.
ik vlieg zelf met een ornith en caliber 30 zonder problemen

Leon B zei:
Weet iemand waar ik deze zender (ook) kan kopen? En welke prijs?

Bij deze duitse modelbouwzaak ben je hetzelfde pakket stukken voordeliger uit. http://www.modellbau-bichler.com/pr...=3339&osCsid=7e78f12d1177c5375230f9ce36fbcd7a

Lieferumfang:
1 Sender FX-18 mit Akku 8 NiMH 1400 mAh
1 7-Kanal Empfänger R 137 F
4 Digitalservos S 3151, mit Zubehörbeutel
1 Piezo - Kreisel G 400 (Heading Hold)
1 Quarzpaar
1 Linearschieber F 1587 (vorne)
1 Mix-Schalter 2-pos-kurz F 1502
1 Mix-Schalter 2 pos-lang F 1521
Die abgebildeten Schalter und Schieber liegen dem Set unmontiert bei. Je nach Wahl der Drosselseite links oder rechts, werden diese individuell, vom Anwender selbst, eingesetzt.

Prijs € 309,00

Verzendkosten tot 3kg € 8,00 naar Nederland 8)

Back