Zender Graupner 47G Heli gebruiken als vliegtuigzender?

hallo mensen ik heb hier een zender liggen die was voor een heli met servo's kan ik die zender gebruikenvoor een vliegtuig

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo mensen ik heb hier een zender liggen die was voor een heli met servo's kan ik die zender gebruikenvoor een vliegtuig

Welke zender? merk type enzovoort....

Zender zonder meer opnoemen in je titel zegt niets (het is voornamelijk een RC forum dus zowat iedereen heeft er één......)

Pas ook je titel in die zin eens aan, veel meer kans op goeie reacties

Stevo

Gezien de inhoud van de vraag (nl. geen) kan ik je nu waarschijnlijk wel vertellen dat de 'afstandsbediening' waarschijnlijk van een Microheli komt die je ooit eens bij de Intertoys hebt gekocht?

Dus nee, niet geschikt om mee te gaan modelvliegen.

graupner4490-komplett.jpg

Ik denk dat een gedeelte van het antwoord op je vraag zelfs op de zender staat (onder de 7) ;)

114029579_2-helicopteres-graupner-47g.jpg

En buiten dat, deze zender is 'ingesteld' / bedacht voor deze microheli.
Je kan geluk hebben dat bijv. een shocky precies doet wat hij moet doen met deze zender maar ook een grote kans dat je er niets aan hebt.
Aan de zender kun je buiten draairichting niet instellen meen ik zo te zien.

ik wil nog geen 50 euro uitgeven voor een zender ik weet niet eens of ik modelvliegen leuk vind

crg

Ik weet niet wat je ervaringen zijn maar het kan niet zonder doorgedreven aanpassingen aan de zender (ik heb er ook nog één rondslingeren), het sop en de kolen....

Deze zender heeft een beperkt bereik (indoor) en die 3 in 1 ontvanger, regelaar mixer kun je niet loskoppelen en dat is nu net het probleem met indoorvliegtuigen, gewicht....

Als je budget minder dan 50 Euro is dan moet ik je teleurstellen maar daarmee red je het niet.

Stevo

Ik zou zeggen, koop direct een DX6 en vind je het niet plezant dan verkoop je hem maar weer (ik ken mensen zat die op zoek zijn naar een tweedehands DX6 dus hij is zo weer weg voor een fair price)

ok moet ik nog wel even sparen

Begrijp ik, hou het tweedehands gedeelte in de gaten, er komen er nu en dan eens langs (maar ze zijn ook zo weer weg8-O)

Zoek een lokale club op zodat je de sfeer opsnuifd van wat modelvliegen inhoud, luister naar stoere cowboy verhalen, kijk en pleeg industriële spionage en kom nadien terug met een gejat idee en doe alsof het de jouwe was;)

Leesvoer genoeg hier ook. Je kan zo uitmaken of dit voor je is.

Eventueel een sim aanschaffen of downen, google eens FMS sim (gratis, lelijk, maar het werkt). Zo krijg je een virtuele indruk van het modelvliegen.

Stevo

Keep on dreaming.

koop dan maar een xtwin bij de intertoys (Past misschien beter in je budget) en is een hoop lol voor weinig. hoef je niet te bouwen en weet je zekerdat alles werkt.

voor een scratchbuild katana heb je minimaal een dx6i nodig en zeker als je verder wilt.
bovendien is budget toch echt een vereiste voor deze hobby. als je na iedere crash 3 maanden moet sparen voor je reparatie is de lol er zo vanaf.

Back