F
Fabian
Guest
Graag zou ik willen weten hoe dat jullie de switches indeelt en vooral waarom op die manier.
Ik hoef nu nog niets af te leren, dus wil ik graag een goed overwogen keuze maken hoe ik de switches, knobs en sliders wil indelen.
Op dit moment ziet mijn knopjes overzicht er als volgt uit:
- Grote tijdelijke switch (met veer) voor de throttle cut (motor af)
- Switch daarboven voor throttle hold
Zit voor de logica niet aan de kant van het gas...... oeps
Links zit een 3 standenschakelaar voor de gyro (normal, idl2 en idl3). Uiteindelijk denk ik dat ik de gyro afhankelijk moet maken van de idle up setting, anders krijg ik waarschijnlijk problemen met een eventuele revo-mixing. Het wordt dan een conditie en dat scheelt weer een switch omzetten en nadenken... De 3 std switch zit boven de rudder stick.
Tevens heb ik een dual rate / expo switch ingesteld. Op dit moment is het 1 stand, maar ik heb gehoord dat er mensen zijn die meerdere rates gebruiken?? Triple rates?? Switch up is 100% aansturing, naar beneden is bv 80% D/R en 20% expo (preciezer rond neutraal)
Voor het gemak heb ik bij het starten alles zo staan ingesteld dat alle schakelaars up moeten staan. Kan dat al niet meer fout gaan.... als ik een beetje nadenk.
Onderdelen waar ik over nadenk en nog geen antwoord op heb:
- Wil je de gyro onafhankelijk (met een switch) van de andere instellingen kunnen aanpassen?
- Voor welke assen wil je Dual Rates onafhankelijk in kunnen stellen?
Cyclic bij elkaar of juist los omdat rol aileron en elevator een andere feel hebben?
- Idle ups.... tja... met mijn hooveren nog niet echt nodig gehad: maar wil me er toch al mee bezig gaan houden.
Oftewel hoe kan ik de switches het meest gunstig indelen.... daar gaat weer een avond dat ik niet kan slapen omdat ergens over nadenk ;-).
Ik hoef nu nog niets af te leren, dus wil ik graag een goed overwogen keuze maken hoe ik de switches, knobs en sliders wil indelen.
Op dit moment ziet mijn knopjes overzicht er als volgt uit:
- Grote tijdelijke switch (met veer) voor de throttle cut (motor af)
- Switch daarboven voor throttle hold
Zit voor de logica niet aan de kant van het gas...... oeps
Links zit een 3 standenschakelaar voor de gyro (normal, idl2 en idl3). Uiteindelijk denk ik dat ik de gyro afhankelijk moet maken van de idle up setting, anders krijg ik waarschijnlijk problemen met een eventuele revo-mixing. Het wordt dan een conditie en dat scheelt weer een switch omzetten en nadenken... De 3 std switch zit boven de rudder stick.
Tevens heb ik een dual rate / expo switch ingesteld. Op dit moment is het 1 stand, maar ik heb gehoord dat er mensen zijn die meerdere rates gebruiken?? Triple rates?? Switch up is 100% aansturing, naar beneden is bv 80% D/R en 20% expo (preciezer rond neutraal)
Voor het gemak heb ik bij het starten alles zo staan ingesteld dat alle schakelaars up moeten staan. Kan dat al niet meer fout gaan.... als ik een beetje nadenk.
Onderdelen waar ik over nadenk en nog geen antwoord op heb:
- Wil je de gyro onafhankelijk (met een switch) van de andere instellingen kunnen aanpassen?
- Voor welke assen wil je Dual Rates onafhankelijk in kunnen stellen?
Cyclic bij elkaar of juist los omdat rol aileron en elevator een andere feel hebben?
- Idle ups.... tja... met mijn hooveren nog niet echt nodig gehad: maar wil me er toch al mee bezig gaan houden.
Oftewel hoe kan ik de switches het meest gunstig indelen.... daar gaat weer een avond dat ik niet kan slapen omdat ergens over nadenk ;-).