Zender Kds k6x

Hallo mensen,

Ik had een paar vraagjes over de kds k6x zender,
- Is het een goede zender?
- Is het afstellen met hulp te doen volgens de handleiding?
- Moet ik hem laten afstellen in de winkel?

Alvast bedankt!

Mvg,

Ruben :alien:

Is op zich een goede zender. Bijna alles zit erop. Behalve de expo. Deze kun je niet instellen. Verder zijn de instellingen allemaal volgens een display te doen, dus niet met potmeters oid. Zowieso je heli laten afstellen met een ervaren iemand erbij. Die kan je dan tevens een en ander uitleggen. Wil je echt meer in de hobby raad ik aan een aparte zender te kopen...

Heel erg bedankt voor je reactie,

Wil je echt meer in de hobby raad ik aan een aparte zender te kopen...

Ik word 10 Februari 14 en met mijn verjaardags geld en geld wat ik al gespaard heb wil ik dan graag de RTF KDS 450C kopen.

maar gewoon om lekker te vliegen en later loopings enzo is het gewoon een goede zender?

Mvg,

(ik oefen nu ook al ongeveer 2 jaar op realflight)

Heel erg bedankt voor je reactie,

Ik word 10 Februari 14 en met mijn verjaardags geld en geld wat ik al gespaard heb wil ik dan graag de RTF KDS 450C kopen.

maar gewoon om lekker te vliegen en later loopings enzo is het gewoon een goede zender?

Mvg,

(ik oefen nu ook al ongeveer 2 jaar op realflight)

Ja voor die dingen die jij opnoemt is het een goede zender...Die dingen die jij opnoemt heb je vooral andere dingen voor nodig...Vliegervaring en doorzettingsvermogen;)

Ja voor die dingen die jij opnoemt is het een goede zender...Die dingen die jij opnoemt heb je vooral andere dingen voor nodig...Vliegervaring en doorzettingsvermogen;)

Okee bedankt voor je reactie heb je zelf een kds dat je er zo veel van weet?
Want je had ook gereageerd op mijn vraag van de ervaringen en meningen over deze Heli.

Het is jammer dat je niet in de buurt woont anders hadden we misschien een keer kunnen vliegen.

Mvg,

Ruben:alien:

Weet er nog eigenlijk niets vanaf, maar heb zelf een KDS 450C. Ben nu voor de eerste maal gecrashed en moet deze weer opbouwen. Ben helemaal niet ervaren hoor, kan zelf net een beetje hooveren, en dit moet ik nog zelfs lang doen om het onder de knie te krijgen. Doe het ook eigenlijk een beetje te weinig omdat ik ook een andere grote hobby heb en dat is voetbal...Maar voor vragen sta ik altijd open. Er is veel expertise te vinden hier op het forum:D

Als ik nog een keer een vraag heb dan hoor ik nog wel van je.
Ik meld het wel eventjes als ik hem heb opgehaald. ;)

Mvg,

Dat is ook het grappige aan heli's

Er zijn in verhouding gewoon niet veel mensen die heli gaan vliegen als hobby.
Dat komt gewoon omdat het lastig is om zo'n ding onder controle te krijgen, zonder te crashen....

Om te vertellen hoe je moet vliegen, wat je kan doen om het sneller te leren, kunnen de meesten op dit forum je wel wat uitleggen.
Alleen zeer specifieke vragen over je eigen heli kunnen door een mede eigenaar worden beantwoord :rolleyes:

Kijk trouwens ook even uit naar een sim.
Altijd makkelijk, en scheelt een hoop crashes

Bedankt voor je reactie,

Kijk trouwens ook even uit naar een sim.
Altijd makkelijk, en scheelt een hoop crashes

Ik oefen op RealFlight G4.5, Lijkt me toch een goede sim...

Mvg,

Btw: Dit is mijn nieuwe account.

Laatst bewerkt door een moderator:
De reden voor een nieuwe account? beetje onzin.. als iedereen dat doet, is het forum binnen no time vol..

Anyhow, als je een CP heli wil en kan vliegen heb je een paar dingen nodig:
- Een heleboel geld;
- Heleboel doorzettingsvermogen;
- VEEL ACCU's icm een goede lader, de meer je vliegt achter elkaar, des te sneller heb je het onder de knie ;)
- Kennis om het ding af te stellen, zijn op internet genoeg vids van te vinden van oa Finless Bob, Nuttcaze, enz enz.

Kijk voor andere onderdelen ook naar de Trex450, vele onderdelen daarvan passen op de kds, omdat de KDS een cloon is van 1 van de Trex's

Hoi Ruben,

ik gebruik ook de kds zender ontvanger, en hij voldoet prima alleen geen flitsend lcd scherm maar alles zit er op en aan, had een site gevonden van iemand die de zender uitlegt en de instellingen uitlegd en hoe de kds-450 afgeregeld moet worden url http://members.chello.nl/p-vanhout/HeliBasisKennis.htm#Functie van de zender:.
Ik heb ook een kds-450 en alles van metaal en dat merk je wel, want plastic is toch maar plastic, verder heb ik problemen met servo's gehad die konden het niet aan en daar moet je dus niet op bezuinigen. verder veel succes en als je vragen hebt hoor ik het.

Dankje voor je reactie,

De reden voor me nieuwe account was dat mijn broertje hem wou gebruiken voor zijn heli, en het geld heb ik al bijna ben bijna jarig zoals ik had gezegt zelf ook al flink wat gespaard zodat ik nog een soort reserve bedrag heb.
Die lader,extra accu en scroevendraaier setje had ik er al bij gerekend toen kwam ik uit op 550 ofzo.

Mvg,

Dankje ettepet voor je reactie,

Die site had ik zelf ook gevonden (veel nuttige info btw),
maar even over die servo's heb je hem zelf gebouwd met andere servo's als standaard dan? want het lijkt me toch logisch als de standaard servo's het gewoon aankunnen anders hadden ze denk ik wel ontwerpen en invliegen problemen gemerkt.

Mvg,

Ik heb ook een kds-450 en alles van metaal en dat merk je wel, want plastic is toch maar plastic, verder heb ik problemen met servo's gehad die konden het niet aan en daar moet je dus niet op bezuinigen. verder veel succes en als je vragen hebt hoor ik het.

Welkom ettepet,

Naar mijn mening zijn de beste RC heli's op de markt van dit moment, voornamelijk gemaakt van industrieele kunststoffen (oftewel plastic dus), er zijn best veel soorten plastic ;)....
Maar aluminium levert vaak een direct voordeel op, als er wat weinig aandacht is besteed aan het ontwerp en de kwaliteit van de gebruikte kunststoffen in een RC model.
De KDS zender ziet er inderdaad prima uit voor een zender die bij een RTF set wordt geleverd.
Veel beter dan de knetterende en haperende Walkera zender die ik een aantal jaren terug eens heb gebruikt.
En alles zit erop wat je nodig hebt om een heli te kunnen vliegen.
Alleen is de diepgang van programmeer mogelijkheden niet erg groot, en een beetje jammer dat er wel dualrate maar geen expo functie op zit.
Verder een prima starters zender.

Grt,
Eric

alles zit erop wat je nodig hebt om een heli te kunnen vliegen.
Alleen is de diepgang van programmeer mogelijkheden niet erg groot, en een beetje jammer dat er wel dualrate maar geen expo functie op zit.

Grt,
Eric

Bedankt voor je Reactie,

ik zou alleen graag willen weten wat de Expo funtie is en waar deze voor dient.

Mvg,

expo/dualrate

Je kan je servo uitslagen hiermee begrenzen als je in het begin gaat hoveren is het prettiger als je niet zulke grote servo uitslagen hebt en zet je hem op 50% het verschil is dat je epo niet kan uit zetten met je zender tijdens het vliegen en dualrate wel of andersom dat lukt ook bij die kds zender Model Aviation's Frequently Asked Questions kweet niet hoe jou engels is ruben maar dat is het verhaal.

grt ettepet

okee ik snap het,
Dus met de expo functie kan je de servo uitslagen beperken.
Zodat je rustiger kan vliegen.

En mijn engels is goed hoor ;) ik kan de hele dag engels praten als ik wil.

Mvg,

okee ik snap het,
Dus met de expo functie kan je de servo uitslagen beperken.
Zodat je rustiger kan vliegen.

En mijn engels is goed hoor ;) ik kan de hele dag engels praten als ik wil.

Mvg,

Mooi die instelling is bij de kds zender de dualrate en die bestaat uit 6 parameters da0: dualrate ailerion normaal
da1: dualrate ailerion idle up (3d b.v.)
de0: dualrate elevator normaal
de1: enz enz

En zo kan je dat instellen ik heb in het begin m'n heli bijna hetzelfde ingesteld als het advies van die website en wat mij een hoop schade heeft bespaart is de blad hoek niet op nul zetten in de laagste stand van de pitchcurve maar 2 graden negatief als het mis gaat en je zet de stick weer op de onderste stand wordt die heli tegen de grond aan geplakt en valt hij niet om teminste met de trainers er onder het heeft mij geholpen maar anderen kunnen hier weer anders over denken ook een voordeel is dat met optoeren de heli met wat wind goed op zijn plek blijft staan.

De eerste keer dat ik buiten ging vliegen dacht ik gewoon die heli even hoog de lucht in en dan heb ik wel tijd om hem op te vangen en dan red ik het wel (kon niet eens hooveren) nou je begrijpt dat mijn splinter nieuwe heli binnen 5 seconden was veranderd in een hoopje ellende:(

gelukkig was ik zo slim geweest om bij de heli volgens de winkel de meest crash gevoelige onderdelen er bij te bestellen en kon hem weer herstellen en ben sindsdien heel wat voorzichtiger want het blijft een dure hobby.

Dus als je straks je mooie heli hebt wees er op bedacht dat dit heel iets anders is als een coaxiaal heli deze doet in het begin echt niet wat jij wilt
m'n meubels vertonen hier en daar de sporen van hardhandig contact met de heli.

nog een tip is een arf (body zonder electronica) uit hongkong (hobbyking) te bestellen kost je 30-35 euro met verzendkosten alleen moet je een week of drie wachten voor dat het binnen is maar wel super goedkoop en de zelfde spullen die ze hier ook verkopen maar je loopt een risico want als er wat kwijt raakt of niet aan komt is het heel moeilijk om je centjes terug te krijgen. maar voor 30 euro hebt ik de gok genomen en had keurig na twee en een halve week de arf binnen.

nou ik hoop dat het allemaal lukt

En indien je iemand hebt om samen deze machtige hobby mee te beginnen en te delen, dan zou ik dat zekers doen!
Ik vlieg zelf met 4 stuks KDS450's.
3 daarvan zijn de KDS450SV en mijn laatste aanwinst is een KDS450S op 2S lipo pack vliegend.
Soort van probeersel om te kijken of deze 450 size CP heli wel op een 2S Lipo pack goed zou kunnen vliegen.
Nou het kan!!!
En potdorie nog goed ook.
Het enige verschil is dat de heli met een 2S Lipo pack minder vemogen voorhanden heeft.Maarja, dat kan ook niet anders.
Moet er wel bij vermelden dat ik deze KDS450S 2S zo licht mogelijk heb gehouden.
Dus lichte Scorpion motor, lichte servo's,plastik kop en plastik staart, lichte Main Blades etc etc.
Toestel weegt kaal: 460 gram.
Met Lipo vliegklaar 580 gram.
Ik vlieg 8 minuten rond en er gaat dan 1600Mah terug in de Lipo.
Kortom...............heerlijke machine.

Oja, m'n beste helimaat heeft 3 stuks HM60B's staan.
We vliegen samen met regelmaat in zijn ruime tuin of op mooie vlieglocaties in Holland
Best wel grappig want hij is met recht een Walkera piloot en ik een verstokte KDS raggert.
Maar we hebben ondanks de verschillende merken heli's de grootste schik samen.
Vr Gr Erwin

Laatst bewerkt:
De expo uitleg van hierboven moet ik wel even corrigeren.....

Je beperkt de servouitslagen juist niet
En dat is het voordeel van expo t.o.v. dualrates.
Dualrates zitten er namelijk wel op, op deze zender.

Expo zet een curve tussen je knuppel en je servo's.
Het voordeel hiervan is dat je de servo uitslag altijd volledig kan benutten als je deze eventueel nodig hebt bij het tegensturen.
Maar door de kromming van de curve aan te passen (de expo waarde) kan je de stick in het middenbereik minder gevoelig/effectief maken, oftewel de servo slaat dan minder uit...
Ga je verder naar buiten met je stick dan loopt de servo uitslag exponentieel op zodat je alsnog het volledige draaibereik kan benutten.

Met dualrates begrens je de servo uitslag.
En dus ook de maximaal haalbare pitch van je paddles die zorgen voor roll en Nick (aileron en elevator).

Grt,
Eric

Back