zender koppelen aan pc & earofly

Hallo,

Ik ben in bezit van een heli van reely (bij conrad gekocht.....niet dat ik een newbie ben maar 't zag er aantrekkelijk uit :mrgreen:), volgens mij is het het zelfde model als de walkera dragonfly DF04. Daar zit een zender bij, die ik wil gaan koppelen aan mij pc. Ik hoopte dat een van de vliegers hier wat ervaring daar mee heeft en mij wat kan helpen.

Ik wil namelijk kijken of ik dit samen kan laten werken met aerofly pro deluxe, omdat die sim. er mooi gedetaileerd uitziet, en hier weet ik al zeker van dat die op vista werkt.

Nu staat er op de site van aerofly een lijstje met requirements. Daar in staat een lijstje met supported transmitters. De zender die bij de dragonfly zit heeft volgens mij niet specifiek een merk.... zo ziet het er naar uit volgens mij, en staat dus ook niet in dat lijstje.
MAAR, ik kwam wel een kabel tegen om de zender met de pc te verbinden.

Is er iemand die hier meer van weet en weet of dit eigenlijk wel gaat werken allemaal?

Bvd,

Kevin

Heb het zelfde probleem als ik aerofly aanzet en klik op fly draait hij rodn stijgt hij op en maakt een harde smakker terwijl ik niks doe. Ook snap ik nie het het zit met je zender erop krijgen bij FMS is het geeg probleem maar bij aerofly kom ik er ook niet uit. Leuk dat je een topic hierover maakt. Ik heb hier ook veel aan.

Robin

Ik neem aan dat je in aerofly wel eerst alle instellingen van je zender goed hebt gezet ?
het is niet een kwestie van zender aansluiten en vliegen.Je moet eerst alle functies toewijzen aan de juiste kanalen op je zender

@ eric, ik zou niet weten waar ik t anders neer moet zetten :p

@ ice, ik dacht dat ik gelezen had dat je voor die zender nog een progje moest downloaden wat er voor zorgt dat de pc die zender ziet, maar als het in princiepe gewoon met aerofly moet werken, dan zullen we dat gaan zien.

ps. ik heb het spul nog niet heh, ik wil eerst weten of het wel echt mogelijk is.

gr,

kevin

Ik had in het begin ook gewoon een simpele usb zender en die werkte perfect met Aerofly zonder extra software .. heb er nu een dongle tussen en gebruik me eigen MX12

Hou er rekening mee dat je in je zender een apart programma aanmaakt, over het algemeen gewoon een vliegtuig programma en zorg er ook in ieder geval voor dat dit programma wel in PPM mode staat en NIET in PCM.

Dan heb ik daar vierkant overheen gekeken denk :mrgreen:

Ik ga binnenkort spul voor me heli bestellen en dan laat ik het kabeltje wel mee komen, en dan zien we wel.
Bedankt iig, als er problemen zijn dan horen jullie het wel.

gr,

kevin

Back