zender lama V3 word warm?

hallo
deze week toch maar de knoop doorgehakt en een lama V3 besteld. deze lag keurig netjes 3 werkdagen later met een setje xtreme blades in de bus (bij wijze van spreken). dus de nieuwe blades gemonteerd de accu opgeladen en gaan. vergeleken met de dragonfly fp die ik gehad heb vliegt dit toch een stuk rustiger en fijner maarrrr... wat mij opviel is dat de zender nogal warm werd. vlak rechtsboven het kristal. nu heb ik meerdere zenders zowel 4 als 2 kanaals maar dit heb ik nog niet meegemaakt. hij doet het overigens wel goed, geen storing of iets dergelijks maar ik vraag me af of meerdere mensen dit ook hebben. het lijkt me niet iets wat er bij hoort. dus dacht ik, voor ik de winkelier aanschrijf toch eens polsen of ik de enigste ben.

gr Sander

jvdl heeft een lama v3 hij kan je helpen. Ik ga er ook een kopen alleen ik weet nog niet waar. Waar heb jij hem gekocht?

Dit warm worden is volledig normaal!

In elke zender wordt het hoogfrequent deel warm. In hoeverre je dit aan de buitenkant kunt voelen ligt aan de manier, waarop de printen in de behuizing zitten.
Hoogfrequent technieken gaan nu eenmaal gepaard met grote verliezen, die altijd in warmte worden omgezet.

Corrien, bedankt voor je reactie. ik kan nu met een gerust hart verder vliegen.

Loicvdw, ik heb hem gekocht bij Hobbytrade. alles op voorraad en snel in huis.

Sander

idd niks aan het handje, behalve dat je lekkere warme handjes hebt tijdens het vliegen.
De zenders staan er om bekend dat ze ook redelijk wat stroom "vreten", een setje goede oplaadbare batterijen is zeker aan te raden als je regelmatig gaat vliegen.

Back