Zender: MX12 of FX18v2 voor T-Rex???

• Topicstarter Topicstarter p.overberg
  • Startdatum Startdatum
P

p.overberg

Guest
Ik heb een T-Rex 450 X gekocht. Nu moet ik nog een zender hebben (ontvanger en alles heb ik!), maar welke is de beste / heeft de meeste mogelijkheden??? Ik lees over beide zenders goede dingen maar wat is de aanrader? Ze kosten beide +/- 150 euro.................

Een zeer begrijpelijke maar ook een lastig te beantwoorden vraag,, dit soort vragen is al vaker op het forum gesteld en leid er meestal toe dat gebruiker van zender A zijn zender de beste keuze vind en gaat zitten afgeven op zender B en vise versa,, kan heel vermakelijk zijn zo af en toe maar geeft uiteindelijk geen bevredigend antwoord.
Zelf heb ik 1 van de twee genoemde zenders en ben daar zeer tevreden over,, ik ga om bovengenoemde reden alleen niet vertellen welke, de andere zender ken ik niet goed genoeg en kan dus ook geen onderbouwd vergelijk geven.

Het meest handig zou zijn als je beide zenders naast elkaar zou kunnen zien om een vergelijk te maken, dit zou bij je locale hobbyshop kunnen misschien, maar mocht je lid zijn van een vliegclub dan zou je daar eens kunnen informeren,, ook als je geen lid bent van een club kun je gerust eens langs gaan, er zijn er over het algemeen best mensen bereid je alle mogelijkheden van "hun" zender te laten zien.

Suc6 met je keuze en vooral veel vliegplezier met de T-rex

Groeten, André.

Ik zelf zou in dit geval de MX12 kiezen, vanwege het aantal features (Hij is al volledig uitgebouwd) en de nogal concurrerende prijs van 89 euro bij de oosterburen. Even opmerken, ik heb alleen ervaring met de FX18V1 en de MX12...

Groetjes,

Ton.

89,- euro bij de oosterburen? Waar dan?
Ik had een adres in het forum gevonden voor 95,- maar is uitverkocht......

De fx18v3 is bij eheli.nl goedkoper te krijgen dan waar dan ook......wil dat zeggen dat deze zender dus eigenlijk duurder(lees beter) zou moeten zijn???

Bedankt in ieder geval voor jullie opmerkingen!

Fx18 kun je/moet je zelf uitbreiden, maar is wel een 8 kanaals zender, de mx 12 is volgens mij een 6 kanaals zender.

Verder kun je bij de FX18 de campac verwisselen.

Hierdoor kun je het geheugen van de zender uitbreiden en dus meer modellen opslaan

Bij de FX-18 heeft alleen de laatste versie (V2 heli) 5-puntscurves net als de MX-12...
FX-18 kan geen CAMPACs wisselen. en is voor zover ik weet alleen als set te koop.

Goede service en snelle levering: www.modellbau-bichler.de

Pjotrrr zei:
Bij de FX-18 heeft alleen de laatste versie (V2 heli) 5-puntscurves net als de MX-12...
FX-18 kan geen CAMPACs wisselen. en is voor zover ik weet alleen als set te koop.

Goede service en snelle levering: www.modellbau-bichler.de

FX18 kan wel degelijk campac wissleen, moet je de handleiding maar even doornemen (wist ik eerst ook niet hoor)
En zeker niet alleen als set te koop. Bij Shamrock is hij ook niet zo duur.
Moet je even bellen.

Inderdaad, als ik dat eerder had geweten had ik wel een nieuwe FX18 gekocht ipv een tweedehands FC18.

Maar ja, hiermee lukt het ook goed hoor

Ikzelf gebruik ook de FX18 V2 voor mijn T-rex, en ben er best wel tevreden over.
Makkelijk in te stellen ook.

Hoe de MX-12 is zou ik niet weten. ligt denk ik wel lekkerder in de hand
als ik hem zo zie.

De FX18 is bij staufenbiel gewoon los te bestellen.

Daarnaast is dit geen issue, aangezien topicstarter aangeeft dat dit zijn keuze is, dus hoe hij er aankomt is voor ons niet relevant dan. Hij kan domweg kiezen tussen MX-12 of FX-18.

In dat geval altijd voor de FX-18 gaan. Die kan namelijk alles wat de MX-12 kan (in de v2 versie) en meer (zoals bv. meer kanalen). De FX-18 kan gewoon gebruik maken van campacs.

De MX-12 ligt inderdaad af-fabriek lekkerder in de hand, dit komt door de 'ronde grepen' aan de achterkant. Voor de FX-18 zijn die er los bij te kopen. Hoe dan ook, voor wat ik ervan begrepen heb (en dat is op heligebied nagenoeg niets) vliegen helivliegers vaker met een pult.

Dat klopt, alleen vroeg topicstarter ons niet wat een FF7 kost, of of de FX-18 wel los te koop was.

Topicstarter vraagt: welke zal ik nemen, de FX-18 of MX-12. Daar zit dus geen FF7 tussen ;)

(desalniettemin wel goed advies)

Bedankt voor alle tips!!!

Ook voor het advies van andere zenders sta ik open hoor!!!!
Als er goede alternatieven zijn voor een redelijke prijs hoor ik het graag!

Is een FF7 dan een veel betere keuze???

Ik ben gewoon een beginner en zoek een zender waar ik mee vooruit kan, maar niet te duur..........

Laat maar horen!

Ik heb een T-Rex 450 X gekocht.
heb je al een gyro ?
De fx18 verkoopt men met een heli pack, en dan heb je gelijk een GY240
of 401 al naar gelang hoeveel je oplegd.

Zoek ook eens op een sanwa RD8000, een zeer goede alternatieve zender.

TM

Ja, ik heb voor de heli zelf alles..........

Dus ik moet nog een zender met accu en lader...........

PS: liefst wel een zender van Graupner of Futaba.

De beste keuze is de zender kopen die je net te duur vind maar die wel alles heeft wat je wil. Ik kocht 9 jaar geleden een FC-16 en daar heb ik met volle tevredenheid mee gevlogen, omdat hij uitbreidbaar was en alles kon wat ik wilde. Had ik m'n portomonee gevolgd dan had ik een F14 gekocht, en dus niet kunnen helivliegen...
Als je meer dan 6 kanalen nodig gaat hebben (Ik tel even gauw 6 kanalen voor een pod-boom heli, nick/roll/gas/pitch/tail/gyro sens) en/of je gaat meer dan 10 modellen vliegen dan ben je jezelf verplicht de MX12 niet te kopen omdat je dan tegen beperkingen aanloopt...

Succes met je keuze!

Ton.

Ik heb zelf geen ervaring met de Graupners, maar gebruik al vanaf het begin de Futaba. Als je een beginner bent is het grote voordeel dat je alle instellingen voor de T-Rex en de zender zo kunt overnemen uit de befaamde Finless setup video's. De 7TCP is zeker een zender waar je voorlopig mee vooruit kunt.

Bedankt voor jullie advies.

Het is een FX18V2 geworden voor 109,- euro (losse zender) bij Shamrock.

Back