Zender na een half uurtje leeg???

Beste mensen,

Ik heb een cockpit met bijbehorende accu. Het betreft een pakket van 6 1000mah sanyo cellen. Die laad ik gewoon op met een comp. lader die ik instel op 1,2 A. Geen punt leek mij want het pakket zou geschikt zijn voor snelladen. MAAR............... De accu is erg snel leeg na ongeveer een half uur. Nu werd mij gister verteld dat een zender zonder problemen 8 uur moet aan kunnen staan. Ik ben hem nu aan het laden met 50ma maar daarvan wacht ik nog het resultaat af. Wat zou het kunnen zijn. Ik denk niet dat de accu al stuk is want hij wordt niet eens warm tijdens het laden. Nu heb ik hem volledig ontladen (nicd cellen) en opnieuw opgeladen ben benieuwd!

gr,

niels

Hoi,

Ik lees dat je accupack snel leeg is, is het geen oude pack?. Wat je doet is het volgende, meet de cellen stuk voor stuk door dan weet je welke cel er kapot is of cellen. Dat is het enige wat ik weet, als je ze een keer hebt overladen zonder je mede weten dan is het pack toch heet geworden en heeft er 1 of meerderen afgeblazen het hoeft maar heel even te zijn en de cel haalt zijn volle kapaciteit niet meer.

Nee de zender is splinter nieuw en overladen zal hij zeker niet zijn. Ik heb ontdfekt dat als ik hem langzaam laad dat hij langer mee gaat! dan doe ik dat voortaan maar! bedankt!

Zie ik het verkeerd 1000 h is het paket als je die met 10% van de capiciteit laad is dus 1000 MaH zal je zo al 10 uur aan de lader hangen.

Als ik gevaren heb en thuis kom gaat de ontvanger en zender gelijk aan de lader die haal ik de volgende dag er wel weer af.
Wel laden met 10% van de capiciteit van de accu's.

Waarom moeilijk doen als het allemaal zo simpel is dit gebeurd nu al zolang ik de hobby beoefen en dat is vanaf 1977.
Of het nu NC of NIMH accu's zijn kan je op dezelfde manier behandelen.

Jan Vos zei:
Zie ik het verkeerd 1000 Ah is het paket als je die met 10% van de capiciteit laad is dus 100 Ma zal je zo al 10 uur aan de lader hangen.

Dan moet je toch zeker 14000 uur laden oftewel 1 jaar en 218 dagen :mrgreen:

Vergeet niet dat je zeker 1,4 tot 1,5 keer de capaciteit moet laden om de accu vol te krijgen. Dit door interne verliezen (bv warmte)

Dat was een foutje er staat 1000MaH.

Maar als je de rest maar begrijpt ben je een heel eind op de goede weg.
Een Zenderaccu Ontvangeraccu is geen Race Pakket.

Back