Zender/ontvanger overzetten?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door icewim, 31 jan 2004.

  1. icewim

    icewim Guest

    Hoi; ik had wat problemen met mijn zender/ontvanger en er is mij gezegt dat ik dan beter voor een 40Mhz (ipv 27) kan kijken en dan nog het liefst een Fm handel.
    Nu wordt dat een beetje lastig want die handel is erg duur.
    Nu heb ik wel dit http://www.marktplaats.nl/markt/kinderen/modelbouw/53168.htm gezien (zal wel Am zijn) maar toch; het is iig een 40Mhz zender en ontvanger (neem ik aan) en je hebt er nog een leuke auto bij ook. (Moet natuurlijk wel ff een McLaren zijn.)

    Maar nu is mijn vraag; kan je die handel overzetten van zo'n speelgoedding op een brandstofauto of denk ik er te makkelijk over?
    Altijd makkelijk om een extra zenderset te hebben btw.

    Edit; hoe krijg ik het voor elkaar dat die hele link niet in beeld komt, maar alleen 1 woordje ofzow?
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    je hebt soms van die speelgoed dingen waar alles op een printje zit, dus kristal, ontvanger, etc... dus kan je niet gebruiken... de betere speelgoed dingen hebben wel servos en ontvager los... kweet alleen niet of dat bij die ook zo is...

    maar als het wel zo is, kan je het zo over zetten
    laterss thomas
     
  3. Rocco

    Rocco Guest

  4. Rocco

    Rocco Guest

    en dan krijg je dit...

    druk hier ...

    Remco
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Hallo,

    In de link wordt een speelgoed-auto aangeboden, waar overigens ook al bij staat: bereik 50 meter. Voor modelbouwgebruik is dit beslist onvoldoende.
    Het is overigens onzin, dat er wordt aangeraden om over te stappen naar 40MHz: een 27MHz-AM set is even goed als een 40MHz-AM set en je hebt veel minder last van storingen als er andere zenders in gebruik zijn.
    Op 27MHz zitten de frequenties op een onderlinge afstand van 50kHz, terwijl dit bij 40MHz maar een afstand van 10kHz is. Je hebt daardoor veel minder kans op buurkanaal-storing. Verder zitten al die andere autorijders al op 40MHz en de tijd, dat je last had van 'bakkies' is al vele jaren geleden.
     
  6. icewim

    icewim Guest

    Okee; ik ben weer wat wijzer, thanx!
     

Deel Deze Pagina