Zender voor mijn f450

(Btw, ben je zeker dat dit de goede module en ontvanger is ?)

Ja dat zou inderdaad handig zijn. Welke module raad je dan mij aan? Omdat je Frsky zei, heb ik enkel deze merk gezocht. Links ?

Bedankt voor uw hulp!! :)

Maar ik bedoel als je zo'n telemetry bordje etc. erin zet? De Taranis is bij Hobbyking iets van 170 dollar. Dat lijkt me een goede prijs. In de eerste post blijk je ook een flink budget te hebben, dus dan is de Taranis het beste wat je kunt nemen.

125 euro kost het; maar heeft deze wel telemetry module erin? Ook zit er geen ontvanger erbij?

Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*

Er zit inderdaad een telemetry module in. Hij is compatible met FrSky X series, D series and V8-II series ontvangers. Maar volgens mij kan je dan net zo goed de Turnigy 9X met deze module/ontvanger kopen: Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking  Zelf heb ik dezelfde combinatie en het werkt perfect. Wel moet je een kleine aanpassing maken in de Turnigy 9X maar daarover zijn genoeg tutorials op youtube te vinden. Het is in ieder geval een stuk goedkoper en het bereik etc. is even goed.

Je hebt bij de Frsky TARANIS helemaal geen module nodig. Is een volledig werkende zender die met de FrSky X8R ontvanger alles doet en kan wat je wil.
Het mooie van de TARANIS is dat je er wel een module in kan plaatsen van bv ASSAN. Heb je daar altijd gebruik van gemaakt in het verleden dat kan je die dus OOK blijven gebruiken. Assan module er in zetten en je kan in de zender kiezen of je op dat moment Frsky of ASSAN wil gebruiken.

Het scheelt een aar tientjes, de Taranis of de DIY 9X. De Taranis is natuurlijk van veel betere brouwkwaliteit met betere gimbals etc, in een mooie koffer en wat accessoires. Als je echt cheap wil kan de 9X met DIY module ook maar die kleine 70 dollar extra vind ik de Taranis dan wel waard.

Inderdaad, voor Taranis wil ik uiteindelijk voor gaan. Maar op HobbyKing kan je niet eens backorderen.. Tevens moet ik via europa of hobbyking bestellen, anders krijg ik heel wat douane kosten erbij(belgië). Microtechnics.eu verkoopt het voor 180 euro(zonder ontvanger).. terwijl hobbyking 125 euro. Dat scheelt wat

Weet iemand waar ik het goedkoper vinden (in Europa)?

Die 125 met douane is dan nog steeds goedkoper dan 180 (als je voor de prijs ipv service dichtbij gaat tenminste): 21% btw en 13 euro komen er bij.

En er is een kans dat je zending de douane niet ziet.

Je kunt kiezen om de waarde op 20% ofzo te zettend, dat is dan 34 dollar en ze versturen het als gift. Geen kans op douane. Maar als je iets anders wil, prima :) Dit is alleen wat de meesten hier aanraden ;)

@Daniel44: het valt me op dat je vaak antwoorden geeft, die niet op eigen ervaring gebaseerd lijken te zijn. Zo zet je mensen op het verkeerde been. Denk je nu echt dat ze gek zijn bij de douane? Bovendien is wat je hierboven doet officieel aanzetten tot het plegen van fraude (jazeker, als je moedwillig een te laag bedrag opgeeft, ben jij als koper / importeur verantwoordelijk en dus aansprakelijk) De kans dat je als consument daadwerkelijk problemen krijgt is niet groot, maar misschien toch iets om over na te denken voordat je dergelijke uitspraken doet.

Dat bovenstaande is wel degelijk oo eigen ervaring gebaseerd, bij Hobbyking kun je namelijk aangeven hoeveel je wilt declareren en mijn pakkertjes zijn allemaal als gift verzonden ;-) Natuurlijk zeg ik soms dingen die niet uit eigen ervaring zijn maar waar ik veel over gelezen heb. Als dat storend is zal ik dat niet meer doen, mijn excuses daarvoor. Het is natuurlijk ook niet mijn bedoeling om mensen verkeerd te helpen, en wat ik hier vertel is wat ik zelf weet en heb meegemaakt bij Hobbyking.

Nogmaals mijn excuus en bedankt voor de kritiek, daar leer ik ook weer van, en ik zal voortaan wat beter nadenken als ik iets schrijf ;) Zal ik anders bovenstaande stukjes weghalen?

Back