zender

Het zou niet aan de zender maar aan de ontvanger liggen, Had ergens een artikel gezien dat ze die SR300 ontvanger hadden verbouwd met een dipole antenne met goede resultaten. De oudere SR3000 ontvangers zouden het ook goed doen.

Ee zijn verschillende meningen over, zoals ik al geschreven had. Maar heb de zender gekocht, zal mijn mening hier op het forum.

Klopt dat het vooral de ontvangers zijn die problemen veroorzaken.
Het wegvallen vzn de ontvanger (omdat een servo teveel stroom trekt) is wel dodelijk natuurlijk.

Ik heb de Dx3S en de DX3C (voor in het zand te baggeren :p) gehad en vond vreemd genoeg de DX3C de betere kwa gevoel en bediening.
Ben nu 'hooked' aan Sanwa, vind het kwa gevoel en bediening geweldige zenders (bij de M12 moet het wieltje wel omlaag) en heb er nog nooit storing mee gehad. Ook niet nadat van 2 ontvangers de antenne 3CM korter was :p. Gebruik die ontvangers op de M12 nog steeds zonder enig probleem.

Heb de zender in huis, wat is die mooi zeg de spectrum dxs3. Alleen de manuel is in het Engels. Nou jullie snappen het al, ik ben nooit echt een ster geweest in talen. En de manuel is niet in het ned te krijgen.

Nou had ik gelezen dat de graupner manuel er op gebaseerd is, maar welke. Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om een linkje door te sturen.

gr rob

De dx3s is een latere zender, de eerste dx3 was eigenlijk een Graupner XS3 of XS6, bij PK zijn daarvan wat nederlanse handleidingen te vinden. Het gaat je om de termen, gewoon spelen met de instellingen en kijken wat het doet.

Ga wel even spelen met de zender. Vindt het toch wel raar dat er nooit ergens een ned manuel bij zit.

Aan de andere kant ook raar dat in deze tijd veel mensen nog moeite met Engels hebben, het is immers een standaard vak op school en in de banensector ook veel gevraagd.

Als je de manual in PDF kunt vinden (moet niet moeilijk zijn) en even googled naar FREE DOCUMENT TRANSLATOR kan je de PDF zo laten vertalen.

De spectrum zender, vertaald. Het ging mij om het technische gebeuren. En Engels spreek ik wel, maar heb het in mijn werk (politie), niet echt nodig.

Maar bedank allemaal,
gr rob

Back