zender

Ik probeer niets recht te praten ik zegt alleen dat gewoon gebeurt en dat het me persoonlijk niets intresseerd. En weet dat het al jaren zo over gepraat wordt. zijn altijd voor en tegenstanders en zal nooit gebeuren dat 35 echt alleen voor vliegen wordt gebruik.

Ik neem aan dat als een modelbouw vereniging een meeting houd en ze daar 35mhz toelaten dat ze wel gecontroleerd hebben dat het op die lokatie kan
Heeft er dus niets mee te maken. Het mag niet van de wet, dus daar heeft een club niets over te zeggen.

En ja ik ben ook iemand die een paar keer per maand de 200+ aan tikt
En wat doe je dan als je aangehouden wordt? "Ja sorry hoor agent, maar een vriend van me zei dat het mocht."

Denk dat het wel zla mee vallen kwa claims enz politie heeft het toch te druk met andere zaken.
Te druk om frequenties te controleren ja. Maar als er een dodelijk ongeval heeft plaatsgevonden als gevolg van een neergestort modelvliegtuig, maken ze maar al te graag even tijd voor je hoor. (Hetzelfde geldt overigens voor ongelukken veroorzaakt door figuren die menen dat er niets mis mee is om 200Km/u te rijden)

Ik probeer niets recht te praten ik zegt alleen dat gewoon gebeurt en dat het me persoonlijk niets intresseerd. En weet dat het al jaren zo over gepraat wordt. zijn altijd voor en tegenstanders en zal nooit gebeuren dat 35 echt alleen voor vliegen wordt gebruik.
Zo lang er eigenwijze en egoistisch denkende mensen als jij bestaan zal dat inderdaad wel nooit gebeuren.

Waar gaat dit heen :S

Als Marko + 200 km/h wilt rijden laat hem dan lekker zijn gang.
Als hij wordt aangehouden zal hij ook de gevolgen ( boete ) accepteren.
Anders zal hij het ook neem ik aan ook niet doen.

Hij heeft de auto er voor.
En dan zullen er 9/10 mensen zeggen dat je naar een racebaan moet gaan om dat te doen, dat zal hij heus wel doen.

Kijk, als je + 200 km/h rijdt in de spits lijkt me niet zo goed plan.
Maar als je de weg voor je zelf hebt, waarom niet ?

Ik vindt het ook heerlijk om ''hard'' te rijden.
Ik zal dit ook alleen maar doen wanneer het kan ( rustig op de weg ).

Dit topic verdwaald.
35 lucht
40 op de grond.

Niels, je zal het wel weten nu :D maar je hebt dus 40 nodig.
Een goede optie is de F-14,
Makkelijk uit te breiden naar ik dacht 16 kanalen, dus je kan je gang gaan.

De F-14 zender kan je al aanschaffen voor als je goed zoekt tussen de 35 en de 80 euro voor een goede met ontvanger.

Ik he ze t/m nu toe ook kunnen kopen ( 35 euro en 1 van 80 ).
Alle waren compleet.
Werken goed, makkelijk te bedienen.

Laatst bewerkt:
'Tuurlijk joh, moet je vooral doen.
Totdat opeens een mede-weggebruiker een inschattingsfout maakt, omdat deze er niet vanuit gaat dat jij of iemand anders ineens 200 rijdt waar slechts 120 is toegestaan. Dan zal namelijk niet alleen jij, maar ook die ander "de gevolgen moeten accepteren"
Sorry hoor, maar ik ben nogal allergisch voor mensen die dit soort dingen doen en in hun achterhoofd alleen rekening houden met de eventuele consequenties voor zichzelf!

'Tuurlijk joh, moet je vooral doen.
Totdat opeens een mede-weggebruiker een inschattingsfout maakt, omdat deze er niet vanuit gaat dat jij of iemand anders ineens 200 rijdt waar slechts 120 is toegestaan. Dan zal namelijk niet alleen jij, maar ook die ander "de gevolgen moeten accepteren"
Sorry hoor, maar ik ben nogal allergisch voor mensen die dit soort dingen doen en in hun achterhoofd alleen rekening houden met de eventuele consequenties voor zichzelf!

Gelukkig kan ik goed over uit kijken en staat mijn auto met 200 eerder stil als een gewone auto van af 100. Maar ik haal ook bijna nooit mensen in met zo'n groot verschil het is veel leuker te versnellen dan het continue te rijden wat dan ga ik wel naar duitsland.

Maar goed ging over de frequenties en ik heb er zelf totaal geen problemen mee en ik ga alleen aan dat het aanbod voor de TS groter is in het 35mhz segment dan in 40mhz.
En wat hij er zelf mee doet moet hij zelf weten. Maar hij kan altijd komen rijden.

@Micropuller, lees wat ik heb geschreven !!

Ik vindt het ook heerlijk om ''hard'' te rijden.
Ik zal dit ook alleen maar doen wanneer het kan ( rustig op de weg ).

En als mensen voor mij komen rijden moeten ze goed kijken, je gaat niet 123 direct na dat je gekeken hebt opzij.
Je kijkt minimaal 2x.
Je kan niet in een halve seconden zien of iemand met een bloedgang voorbij komt zetten.

Gelukkig kan ik goed over uit kijken
En gelukkig ben je ook een beter dan gemiddelde bestuurder en let je zowiezo beter op juist omdat je zo hard rijdt en doe je het alleen 's nachts als er bijna niemand op de weg is... Het lijkt wel of ik naar een aflevering van blik op de weg zit te luisteren.

en staat mijn auto met 200 eerder stil als een gewone auto van af 100.
Ok, gaan we:
De maximale remvertraging van een gemiddelde auto is 8m/s2 (droog wegdek, goed onderhouden auto etc.) De remweg is dan de snelheid in het kwadraat (in meters per seconde) gedeeld door de remvertraging x2.
Dat houdt in dat ik 100Km/U = 27,8 meter/seconde afleg. Omgerekend volgens bovenstaande formule heb ik dus een remweg van 48,3 meter
Nu kom jij met 200Km/U = 55,6 meter/seconde. Wil jij eerder stilstaan dan ik, dan zal je remvertraging dus minimaal 32m/s2 (= 3G!) moeten bedragen.
Even ter vergelijking; de remvertraging van een Porsche 911 is 11,3 m/s2

Maar ik haal ook bijna nooit mensen in met zo'n groot verschil
Het hoeft ook maar 1 keer mis te gaan...

Dit topic ging/gaat volgens mij over iemand die een vraag stelde over 35 of 40 Mhz!!
Kunnen we niet gewoon zijn topic "schoon" houden? of moeten we ons maar als een stelletje kinderen gedragen die per se ruzie moeten gaan maken over goed en kwaad?

Kom op zeg, gedraag je gewoon normaal en start een eigen topic als je de verschillen tussen goed en kwaad wilt opnoemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit topic ging/gaat volgens mij over iemand die een vraag stelde over 35 of 40 Mhz!!
Kunnen we niet gewoon zijn topic "schoon" houden? of moeten we ons maar als een stelletje kinderen gedragen die per se ruzie moeten gaan maken over goed en kwaad?

Kom op zeg, gedraag je gewoon normaal en start een eigen topic als je de verschillen tussen goed en kwaad wilt opnoemen.

Inderdaad net wat mark schrijft, ik had alleen maar een vraag over 35 of 40 mhz. Helaas heb ik dan niet zoveel aan de informatie of je wel of niet 200km/h mag rijden als het rustig is dan wel niet druk.
Mijn vraag is inmiddels al lang beantwoord, namelijk dat 40mhz het veiligste is. Ik heb ook al contact gehad met Van de Goor modelbouw en zij kunnen de zender ook in 40 mhz leveren dus ik denk dat ik mijn keuze wel gemaakt heb.

Met vriendelijke groet,
Niels

Oke bedankt, zal wel goed komen:thumbsup:.

m'n scania is ook onderweg, bij track and trace staat dat hij 30juni verzonden is naar nederland dus nu zal het wel niet zo lang meer duren.

Groet Niels

ik hoop het voor je.bij de een is het 2 weken,bij de ander bijna 2 maanden.

Hallo allemaal,

Waar gaat dit over ????
Dit topic ging toch over een Futaba F 14 zender 35 Mhz of 40 Mhz ???

Of dit wel of niet is toegestaan, of te het wel verstandig is als rijder om een 35 Mhz zender te gebruiken !!!

Dwalen wij niet te veel af ????

Mag ik EVEN opmerken dat het hier een discussie tussen kinderen (die 35 MHz gebruik voor iets anders dan vliegen proberen recht te praten c.q. bagatelliseren / de gevolgen van hun onverantoordelijk weggedrag proberen af te schuiven op degenen die daar terecht niet op rekenen) en volwassenen (die hen wijzen op het feit dat je zoiets als normale volwassene niet doet).....

Pubers horen, ongeacht hun leeftijd, niet achter het stuur.
Ik zou zeggen: autootje afpakken, in de schrootpers ermee en weg met dat rijbewijs -voor altijd- want ik denk dat het in die koppies nooit meer goed komt....

Betrapt met een 35MHz zender voor iets anders dan een vliegtuig/heli? Inbeslagnemen en het bestuurde object vernietigen.

Hallo Bruno,

Ik weet niet of je het al doorhad, maar volgens mij ben IK het enigste kind hier!(of je moet een 17-jarige ook als kind zien?)

En trouwens wat bedoel je met "pubers horen, ongeacht hun leeftijd, niet achter het stuur"? De eerstvolgende die hier ouder is al mij is Niels van 17, Die heeft ook nog niks over heeft feit gezegd van wel of geen 200 rijden of iets dergelijk.sterker nog,hij gaf mij gelijk dat we niet moesten gaan praten over wel of geen 200!!!!(trouwens hoort zoiest in het "Non-modelbouwcafé".,voor wel of geen 200 rijden)

En met je opmerking:"Betrapt met een 35MHz zender voor iets anders dan een vliegtuig/heli? Inbeslagnemen en het bestuurde object vernietigen."
waarom maar gelijk in beslagnemen en vernietigen?Je kan toch ook de zend/ontvangst aparatuur in beslag nemen?
Als je Bijv. naar Wegmisbruikers kijkt nemen ze soms ook je auto in als je VEEL te hard rijd, terwijl je deze meestal terugkrijgt als je je paspoort/rijbewijs laat zien.Daar vernietigen ze toch ook niet gelijk je auto? of zie ik het verkeerd?

Maar genoeg over het onderwerp 35/40 Mhz gepraat,dat kunnen we toch ook in een daarvoor (speciaal) bestemd topic doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het spijt me dat je het niet kon volgen, maar de thread was 'gekaapt' door mensen die het 'niet-vliegen' op 35MHz en het 200+ kmh rijden op de openbare weg probeerden te rechtvaardigen. Dat zijn de 'pubers' uit mijn reactie.

Dus dit gaat niet over de echt 14/17 jarigen. Die gedragen zich gelukkig meestal al heel volwassen. En dan nog, die mogen wat mij betreft best eens een keertje de mist in gaan.... Hoort bij het opgroeien.

Maar 27 jarigen die lekker toch 200+ rijden zouden hun rijbewijs voorgoed moeten inleveren. Die leren het echt nooit meer en zouden we dus niet eens in ons verkeer moeten kunnen tegenkomen. Maar het is opvallend wat een slappe knieen onze overheid dan ineens heeft. Voorwaardelijk zus, voorwaardelijk zo en na een tijdje zitten ze weer op je bumper (als je de ter plaatse geldende maximumsnelheid aanhoudt). Opruimen die zooi...

Ik zou zeggen ga naar hun toe en verteld het hun PERSOONLIJK !!!!

Kan hier geen slotje op ?
Of komt hier zoals eerder gezegt een speciaal toppic over..

Back