Foutje; ik vlieg en geen Futaba en geen Chinees. Ik heb éérst nagedacht :rolling:
Vast een stoeptegel van Multiplex hahhahaha
Even serieus.
Ik vlieg met een kist waarvoor ik geld uitgeef. Dat kan 100 euro zijn, 1000 euro of misschien nog wel meer. Is het niet nu, dan wellicht in de toekomst.
Ik vlieg met een Futaba zender. Die zender heb ik met voorbedachte rade gekocht. Niemand heeft mij gezegd dat ik deze zender zou MOETEN kopen. Ik heb het dus vrijwillig gedaan. De keuze voor die zender zijn op een aantal punten gebaseerd die in dit draadje naar voren zijn gekomen. Voor een ander kunnen dat andere punten zijn. Dat aan de keuze van deze zender een prijskaartje hangt is mij bekend. Ik had ook een goedkopere kunnen nemen (T6EX) en ook een duurdere (T14MZ). Ook een ander merk met losse module zou kunnen. Aan de ontvanger hangt ook een prijskaartje. Ook dat is mij bekend. Dat deze misschien duurder zijn dan andere merken heb ik allemaal uitgezocht. Tegenwoordig heb je dus ook klonen ontvangers, maar die wil ik niet.
Al die andere mogelijkheden wil ik ook niet. Ik ga niet over 1 nacht ijs en ik heb er ca. 3 maand over gedaan alvorens er 1 te kopen. Deze zender is voor mij de juiste gebleken. Ik heb er geen moment spijt van gehad.
Als de kostprijs van de zender het belangrijkste is, had ik hem niet moeten kopen. Ik kijk dus ook niet raar naar de prijzen van een ontvanger. Dat heb ik toch al uitgezocht!
Ik bedoel te zeggen:
Kies een zender die bij je past, die voldoet aan jouw voorwaarden en aan jouw budget. Denk goed na of je al die functies nodig hebt of koop de zender omdat je het een goed gevoel geeft of dat je hem mooi vind of kies voor de kwaliteit of dat hij lekker in de hand ligt etc.etc. Niemand kan dat beter dan jezelf.
Als we allemaal hetzelfde zouden willen dan reden we allemaal in dezelfde auto en in hetzelfde huis.
Misschien vinden jullie het ook wel raar dat ik een Porche 911 turbo rijdt, waarvan een setje banden ergens tussen de 2000 en 3000 euro kost en een onderhoudsbeurtje 1500 euro kost (