ZenderLipo stuk?

Hey,

Het viel me al op dat mijn opgeladen zenderlipo nog maar 3 uur mee gaat, terwijl het een 2200mah lipo is..

Er zit ook altijd wel een aardig verschil in de cel voltages als ik de Lipo moet opladen. Na het opladen (Altijd gebalanceerd) zijn de cellen altijd wel weer 4.2v

Vanochten voor het laden :
3.84v
3.51v
3.51v

Is deze lipo klaar voor de vuilbak ?

Gr,

Is deze lipo klaar voor de vuilbak ?

Gr,
Daar lijkt het veel op.
Een lipo welke aan het eind van zijn leven is herken ik meestal aan de spanning na het los koppelen van de lader als hij vol is.
De spanning zakt dan meteen een stuk terwijl een nieuwe lipo hooguit 0,1V zakt.
Dat je capaciteit mist wijst in de zelfde richting.;)

Laatst bewerkt:
Even aan de balancer laten hangen. niet schrikken, kan wel een paar uur duren. laatst zo een 6s weer tot leven gebracht.

Gewoon balanceren totdat hij netjes in balans is. Daarna een paar dagen stil laten liggen en als hij nog netjes in balans is opladen en weer een paar dagen laten liggen. Dan nog in balans dan is hij bruikbaar, anders een nieuwe kopen.

Meet je dat per cel of per geheel pakket?

Al meet hij dit per cel dan maakt het niets uit. Vermogen wat hij er maximaal in krijgt is ongeveer de helft van het maximale vermogen van de accu. Conclusie is simpel, accu heeft zijn beste tijd gehad.

Als je de accu opgeladen hebt en deze middels de lader ook kunt ontladen weet je het echt zeker. Moet je uiteraard wel kunnen zien hoeveel stroom je uit de accu gehaald hebt als hij leeg is.

Njah, zal wel een nieuwe lipo bestelllen,
Geen vertrouwen meer in deze. Liever een nieuwe lipo, dan een nieuw vliegtuig.

Toch bedankt voor de reacties,

Grtjs,

Gewoon balanceren totdat hij netjes in balans is. Daarna een paar dagen stil laten liggen en als hij nog netjes in balans is opladen en weer een paar dagen laten liggen. Dan nog in balans dan is hij bruikbaar, anders een nieuwe kopen.
Mwooah Herman, als de karakteristieken van een cel 'snel' veranderen, zou ik 'm toch degraderen en alleen maar gebruiken voor minder verheven werk.

Back