Olaf, ja en nee heb je gelijk met dat verhaal van de rechter.
Deze zal bepalen dat je recht hebt op garantie, maar dat moet in principe met de winkelier regelen aangezien je een aankoop overeenkomst hebt met die betreffende winkelier. Een eventuele service dienst staat daar kompleet buiten. De winkelier moet dan maar met de fabrikant (niet een lokale service dienst) in de weer om daar zijn garantie te verkrijgen ongeacht wat de rechter bepaald heeft.
Nu is het wel zo dat de fabrikant meestal de service dienst laat bepalen of het garatie is of niet en geloven ze die normaal op hun woord.
Daarnaast kan een rechter niet bepalen dat een bepaald merk door een service dienst van een ander merk onder garantie moet worden gerepareerd. In jou geval is Robbe dus de verdeler/fabrikant voor de rechter, de andere futaba zenders zonder Robbe sticker moeten dan ook via de rechter naar de desbetreffende service dienst van die fabrikant/verdeler.
Dat de Nederlandse service dienst van Robbe (Jan) zo coulant is mogen wij allemaal blij om zijn.
Deze zal bepalen dat je recht hebt op garantie, maar dat moet in principe met de winkelier regelen aangezien je een aankoop overeenkomst hebt met die betreffende winkelier. Een eventuele service dienst staat daar kompleet buiten. De winkelier moet dan maar met de fabrikant (niet een lokale service dienst) in de weer om daar zijn garantie te verkrijgen ongeacht wat de rechter bepaald heeft.
Nu is het wel zo dat de fabrikant meestal de service dienst laat bepalen of het garatie is of niet en geloven ze die normaal op hun woord.
Daarnaast kan een rechter niet bepalen dat een bepaald merk door een service dienst van een ander merk onder garantie moet worden gerepareerd. In jou geval is Robbe dus de verdeler/fabrikant voor de rechter, de andere futaba zenders zonder Robbe sticker moeten dan ook via de rechter naar de desbetreffende service dienst van die fabrikant/verdeler.
Dat de Nederlandse service dienst van Robbe (Jan) zo coulant is mogen wij allemaal blij om zijn.