zenoah 38 gasaansturing

Hallo,
Ik ben bezig met een giant supersportster van greatplanes waar ik een zenoah 38sc op plaats.Ik ben wat aan het uitdenken hoe de gasaansturing te bevestigen.
Maar nu weet ik niet echt welke gasaansturing ik het beste neem.
Op foto 1a en 1b gebruik ik de voorste gevel van de carburator wat redelijk goed werkt maar ik zou liever de manier op foto throttle 2 gebruiken (die iets beter werkt) maar ik twijfel of dit een goed idee is want ik zit dan maar amper op 1,5cm van de uitlaat met mijn kunstof ball-link.En de kunstof gevel op de carburator draait ook op 8mm van de koelribben van de motor.Zou dit geen kwaad kunnen voor de kunstof onderdelen omtrent de warmte van de uitlaat en cilinder? Niet letten op de grote gevels die moeten nog op maat gesneden worden.
Wie weet raad of de warmte een probleem is?
Alvast bedankt.
Mvg Wesley.

Foto1a
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt alvast.Zal de 2de keuze verder afwerken.
Zijn er nog personen die hetzelfde denken.
Mvg Wesley

Throttle linkage afgewerkt

Hallo iedereen.
Zie hier mijn gasaansturing afgewerkt voor mijn zenoah 38SC.
Hopelijk zal dit een beetje goed zijn.
Gasgeveltje op gasservo zelf gemaakt die je kan vastzetten met een klein umbraco vijsje.Op het koperkleurig stompje van gas heb ik wel een klein plat kantje gevijlt.Dan het gasgeveltje bevestigd en loctite op het vijsje tegen lostrillen.
Nu maar hopen dat de warmte van de uitlaat geen probleem zal zijn voor mijn kunstof onderdelen die zo dicht bij de uitlaat en cilinder zitten.Maar Johan zegt dat dit geen probleem zal zijn,dus zal dit wel zo zijn denk ik.

Zie hier filmpje van de werking ervan.
YouTube - Kanaal van WesRCfreak

Mvg Wes

Hallo,
Nog een klein vraagje.
Zou dit kwaad kunnen dat ik ongeveer 40cm brandstofslang heb om mijn benzine aan te zuigen vanuit de tank tot carburator?
Ik zou korter kunnen maar dan moet ik de slang tamelijk kort leggen en heb dan schrik dat ie zou kunnen dicht knikken.
De langere weg zal in een bocht omhoog lopen en zo boven mijn bevestigingsplaat van motor zo binnen in de romp gaan.Zie foto bij post 3.
Mvg Wes.

Welke benzine zou ik het best gebruiken voor mijn zenoah 38?
Euro 95 of Euro 98?
Deze ga ik mengen met bel ray H1R. 1 op 50 zoals aanbevolen.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

ik gebruik ook aspen 2t voor mijn 38cc met vertraging,alleen als tie nieuw is,is het beter om wat bij te smeren de eerste paar liter,aspen is wat schraal.
gr,henk

Een vraagje.Ik zou voor de aansturing van het gas (te zien in post 3) een staafje van 2mm gebruiken om de 2 ball-links te verbinden tussen gasgevel en die rode gevel?Dit in elkaar gelijmd met uhu endfest 300!
Ik heb namelijk geen draadstangetje liggen van M2 lengte 40mm.
Daarom dacht ik om het te verlijmen met een gewoon staafje van 2mm dikte.Of zou dit niet de vertrouwen zijn?
Mvg Wes.

Misschien een domme vraag.
Ik vind het gevaarlijk dat er niks op de carburator zit van filter.Dit kan toch vlug stof en vuil binnenzuigen.Ik zal nog een aanzuigkelk opzetten en mijn vraag is.
Zou dit kunnen en mogen om tussen de caburator en aanzuigkelk een lapje steek?(iets dat kan dienen als filter) En dit ermooi tussen aanspan.Zo heb ik een soort van filter dit eventueel vuil tegen kan houden.En blijft mooi onzichtbaar aangezien de kelk buiten mijn motorkap komt.
Of is het beter om het gewoon zo te laten?
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Dat beetje stof interesseert de motor niet .
Zolang je niet in de sahara vliegt.

En niks tussen kelk en carb. stoppen .
De lucht moet vrij door de carb. kunnen anders krijg je geen normaal afgestelde motor .

Ik gebruik geen filters op de zenoah,s als deze geen bocht hebben aan de carb.
Bij mijn Piper ga ik een filterbak maken waar hij de lucht uit haalt, maar dit meer om het geluid te dempen.;)

Mvg Johan

Ok bedankt. Dan laat ik het zo.
Jammer dat ik geen plaats heb om via een rompaanzuiging te werken.
Mvg Wes.

Motor heeft intussen al een paar keer gelopen en ik zie dat er een WAT olie lekt van tussen het carterdeksel.
Deze is al een keer opengeweest (zie eerdere post).
Heb deze toen voorzien van een vloeibare dichtingspakking(reinzoplast).
Waarschijnlijk heb ik deze toen te mager en niet goed opgebracht.
Nu wil ik dit opnieuw doen. Nu mijn vraag of dit kwaad kan moest er een beetje van die pasta bij aanspannen binnenin het carter komen.
Langs de buitenzijde kan ik dit natuurlijk wegnemen maar langs de binnenkant natuurlijk niet.
Kan dit kwaad voor de motor?
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Back