zenoah 38 gasaansturing

Ik denk eerder dat je vloeibare pakking moet weglaten .

Er zit orginal ook niks tussen omdat hij ook de lagers en de dichtringen moet klemmen.

Mvg Johan

Vlakken kun je doen op een glasplaat met klepslijp pasta
uit de automobiel industrie
Ok maar zou dit niet gaan op een glasplaat en hierop een schuurpapier p800 leggen.
En hierop vlakken of is dit te ruw?Ik heb dit hier liggen daarmee ik het vraag.
Mvg Wes.

Zeker nooit met schuurpapier beginnen , dan is hij zeker ondicht .

Ik zou het helemaal niet gaan doen , waarom zou hij niet meer vlak zijn .

Bijde motordelen zijn in de fabriek aan elkaar geschroeft en toen is de zitting voor de lagers gedraaid .

Ga jij iets aan de vlakken doen , of iets afslijpen of iets tussen smeren als een vloeibare pakking kan de zitting van de lagers niet meer kloppen en word je probleem alleen maar groter. ;)

Mvg Johan

Bijde motordelen zijn in de fabriek aan elkaar geschroeft en toen is de zitting voor de lagers gedraaid .

Ga jij iets aan de vlakken doen , of iets afslijpen of iets tussen smeren als een vloeibare pakking kan de zitting van de lagers niet meer kloppen en word je probleem alleen maar groter. ;)

Mvg Johan
Ok dan zal ik geen schuurpapier gebruiken.
Maar origineel zat er hier toch wel iets tussen hoor.
Toen ik het carter de eerste keer opende zat hier iets tussen van een roze vloeibare pakking.Zeer dun altans.De motor komt van toni clark.
Misschien moet ik toch eens zo'n klepslijppasta proberen.En dan zonder vloeibare pakking terug monteren.
Wat denk je?
Mvg Wes.

Mvg Johan
Heb de carterdelen toch vlak gepolijsd met roderingspasta.
Dit heb ik gedaan op een spiegel.Nu ziet er er best wel effen uit.
Er was toch een plaats op het bovenste deel net waar de olie lekte die wat achterbleef.Dus zou die plaats toch niet 100% effen geweest zijn.
Mvg Wes

Heb de carterdelen toch vlak gepolijsd met roderingspasta.
Dit heb ik gedaan op een spiegel.Nu ziet er er best wel effen uit.
Er was toch een plaats op het bovenste deel net waar de olie lekte die wat achterbleef.Dus zou die plaats toch niet 100% effen geweest zijn.
Mvg Wes
Wat doe ik nu het best?De 2 onderdelen droog tegen elkaar zonder vloeibare pakking of smeer ik de beide delen beter in met wat olie?
Hopelijk is deze dan nu wel dicht zonder vloeibare pakking.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Iemand die dit weet wat best is de delen zijn nu mooi ontvet na het polijsten.
Mag is die gewoon droog tegen elkaar vastzetten?Of beter een beetje olie op de delen smeren.
Mvg Wes.

Een beetje dikke secondelijm op de vlakken die dicht moeten zijn in plaats van vloeibare paking werkt erg goed
Deed dat vroeger ook met mijn racemotoren

De motor zit nu weer samen.En deze keer heb ik een momentsleutel gebruikt.
Wat een verschil.Ik had de bouten zeker teveel aangesponnen de vorige keren.
De motor heeft al weer gelopen en ziet er voorlopig ok uit.Hopelijk is het deze keer in orde.
Hier staan de momenten voor de zenoah 38sc voor het geval iemand die ook kan gebruiken.Op pg 4.
Mvg Wes.
http://www.keimod.com/download/manual/G380PU_704.pdf

Intussen al een flink aantal vluchten gemaakt met de zenoah.
Heb een vraagje omtrent een kelkje plaatsen of niet.Heb hierover al veel gelezen maar zou dit zo'n verschil uitmaken?
De motor draait voor mij perfect en betrouwbaar.Alleen heb ik een beetje last van benzine die via de carb uitgespuwt word en zo een beetje de romp bevuild.
Ik heb hier een zelf gemaakt kelkje (is ongeveer een grote 36mm lang)maar weet niet of dit beter zou zijn om te gebruiken.Misschien loopt mn motor nog beter?Ik weet het niet.
full

Wie heeft ervaring met dit soort kelkjes?
Mvg Wes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt.
Zal eerst eventjes bekijken of ik de kap er dan nog kan afhalen en terugplaatsen zonder deze kelk telkens te moeten verwijderen.
Dan plaats ik hem erop.
U zegt ook dat ik hem dan nog beter zou kunnen afstellen?
Bedoelt u dan zuiniger zetten?Want eigenlijk draait ie mooi.Zou anders niet weten wat ik er beter aan zou kunnen afregelen.
Mvg Wes.

Zonder kelk spuugt hij benzin .

Deze hoeveelheid kan je dus zuiniger draaien .

En het spugen is nooit gelijkmatig .

Eventueel de kelk inkorten , bij 2 cm kelk is het spugen al verdwenen.

Mvg Johan

Ok net gekeken en ik kan net de kap nog monteren zoals de kelk nu is.
Dus laat ik de kelk op lengte.
Zal deze direct gaan plaatsen.
Bedankt voor de info.
Mvg Wes.

Inderdaad johan.De kunststof flens en kelk heb ik volledig zelf gemaakt en vervolgens goed verlijmt met uhu endfest 300. Zoals de originele van toni clark verlijmt worden.
Mvg Wes.

Intussen al gevlogen met het kelkje erop.Motor een heel klein beetje armer maar mocht de naald bijna niks indraaien want hij loopte niet zo mooi meer bij rugvlucht.
Enfin heb het spugen nog niet echt weg nu.Misschien is het iets minder maar toch heb ik wat olie-benzine langs de zijkant van mn vliegtuig. Zou er iets op het kelkje bevestigd mogen worden die de spatten tegenhouden?Zoja wat kan ik hiervoor gebruiken?
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Tja probleem is dat het bij mij zichtbaar is dus mag het niet al te groot zijn.
Ik dacht aan een klein netje of zo iets met heel kleine gaatjes.
Maar dit doet waarschijnlijk niemand.
Mvg Wes.

Back