Zenoah ZG-20+Spacewalker *Doet mee aan contest*

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
strutter zei:
Paste de motor op het bestaande schot of heb je deze moeten verlengen/inkorten?

Hoi Ralf,

Dank je,

Ik heb een hele nieuwe voorkant gemaakt, vanaf de achterlijst zeg maar. Met de bouw had ik al besloten dat deze motor erop kwam, dus alles alvast pas gemaakt. Met dank aan website van Toni Clark waar alles was te downloaden voor de maatvoeringen van de motor.

Gr. Teus

Zo, eindelijk vooruitgang. :P

Ik had ondertussen niet stil gezeten. Alle apparatuur ingebouwd en getest, maar toen was het wachten op de folie :evil:

Na een anderhalve week wachten, goede kleur moest helaas besteld worden, zaterdag de folie op kunnen halen. En nu na 3 dagen plakken is hij gereed. :lol: Leuk zo'n schema, maar er zit altijd een hoop werk in :wink:

Als ik tijd heb morgen of donderdag de motor laten lopen en testen, en als alles goed gaat heeeeeel misschien donderdagavond de lucht in :?: :arrow: Ja, op de Bosmodelair maidendag :wink: Als dit niet gaat lukken wordt het na het weekeinde i.v.m. werk enz.

Spacewalker_22-mei_01.jpg

Spacewalker_22-mei_02.jpg

Spacewalker_22-mei_03.jpg

Spacewalker_22-mei_04.jpg

Spacewalker_22-mei_05.jpg

Gr. Teus

Motor heet vandaag even voor het eerst gelopen :D :D :D :D Klinkt 100 punten :P

Had eerst nog wat problemen om hem te starten, maar toen eenmaal de brandstof aangezogen was is het 1 tik en lopen. Pakt al gelijk heel mooi op en zit met de Apc 17x8N al op 7500 t/min. 8) Hier komt volgens de boeken nog een 400 t/min bij als hij een liter of 5 erdoor heeft gedraaid.

:arrow: Nog even een paar kleine dingetjes en de maiden gaat vrijdagmorgen om 10.30uur plaatsvinden.

Teus

hoi teus,
Het ziet er goed uit , ik moet zeggen dat ik nu al tevreden ben over de zg20,
In de afgelopen 4 weken heb ik er al zeer veel mee gevlogen.
Die van mij draaid nu 8800 omw/min met een apc 17 x 8N ,met de reso demper die tony clark voor schrijft.
Ik heb de zg 20 op een ultra stick lite 120 van hangar 9 zitten en bij 4,7 kg hang ik hem aan de prop en
heb nog voldoende power over om weer weg te kunnen vliegen.

zal later vandaag even een foto er bij zetten.

gr vosje :D

Maiden is zeeeeeeeeeeeer geslaagd :P :P :P :P :P

Helaas gisteren de Maiden door omstandigheden niet gelukt, maar vanochtend nog even een uurtje tijd kunnen maken. Hij vliegt vanaf de eerste start als een z.g.n. eitje 8) Motor/vliegtuig combinatie lijkt perfect (kun je moeilijk zeggen na 3 vluchten, maar toch.....), en is ruim voldoende powered. Zelfs voor het mooie schaalvliegen kun je het overpowered noemen, en de motor moet nog op vermogen/inlopen komen :wink:

Al met al zeer geslaagd. Het enigste wat nodig was is 1 tikje up trim :D. Later meer (maandag/dinsdag).

Spacewalker_Maiden-004.jpg

Spacewalker_Maiden-003.jpg

Spacewalker_Maiden-002.jpg

Spacewalker_Maiden-001.jpg

Gr. Teus

Gefeliciteerd met je geslaagde maiden, mooi model om schaal mee te vliegen :yes:

Nog even een kleine update met wat foto's van gisteren,

Ik ben tot nog toe heeeeeeel tevreden over de motor. Nog geen misslag gehad en start zeer gemakkelijk. Ik doe er wel rustig aan, daar hij natuurlijk nog moet inlopen.

:arrow: Ik vindt deze motor een aanrader voor deze klasse modellen.

:arrow: En als iemand nog 2 wheel pants heeft liggen voor bandenmaat 114x35mm dan houd ik mij e.v.t. aanbevolen 8)

Ik ga nu eens wat info inwinnen over e.v.t. een sleepkoppeling te monteren. Een 3mtr zwever moet er met gemak achter kunnen lijkt mij.

Spacewalker-30-mei-2007_07.jpg

Spacewalker-30-mei-2007_06.jpg

Spacewalker-30-mei-2007_05.jpg

Spacewalker-30-mei-2007_04.jpg

Spacewalker-30-mei-2007_03.jpg

Spacewalker-30-mei-2007_02.jpg

Spacewalker-30-mei-2007_01.jpg

Gr. Teus

Slepen met die kist en motor is misschien............iets te optimistisch? :lol:

Grt.

Alexzzz zei:
Slepen met die kist en motor is misschien............iets te optimistisch? :lol:

Grt.

Ik denk dat Alexzzz iets te persimistisch is over het algemeen, :arrow: niet alles hoeft zwaar overpowerd te zijn om er goed mee te kunnen vliegen.

:teacher: Ik zou zeggen oordeel pas als je iets hebt gezien, en niet in den blinde :wink:

Gr. Teus

Het was ook een vraag, geen constatering :wink:

Ik ben benieuwd, omdat ik op rc-network minder positieve berichten gelezen heb, vandaar.

Hou ons op de hoogte!

Ik ben vroeger veel gesleept worden met een Big Lift met ZG-22

Mijn zwever was een Pilatus B4 van 3,75 span
En die was zwaaaar.
Wel leuk vliegen met de Pilatus.

De Spacewalker zal een 3m zwever makkelijk moeten trekken.

Mvg Johan

Vandaag een filmpje gemaakt van de Spacewalker. Deze is te vinden op RC-Groups onder de navolgende link: Filmpje Spacewalker

Hotze, bedankt voor het filmen, en we doen het nog een keer over met mooi zonnig weer. :thumbsup:

Gr. Teus

Hee Teus,

Dat ziet er goed uit man :thumbsup:
Nu nog een keer met mooi weer dan is het helemaal een schitterend plaatje.

Wat hebben we het getroffen zaterdag de 2de zondag was een stuk rustiger en grauwer, maar dat kon de pret bij ons niet drukken 9:00 lekker Decathlonnen in de mist :lol:

Maar volgend jaar neem jij toch ook wel wat vliegends mee he, oa deze Spacewalker :yes: :yes:

Greetingz,
Berto.

Bertus zei:
Ik vind het alleen dat ik het gevoel het dat er geen demper op zit.
De motor vin ik een erg rauw geluid hebben.

Klopt wel Bertus, Als je gewoon rustig vliegt heb je een mooi geluidje om het maar zo te zeggen maar als je hem vol open trekt dan klinkt het idd "rauw" en naar mijn inziens ook teveel. Ik ga er nu over denken om een nademper/kamer achter de standaarddemper te plaatsen.

Iemand misschien een idee voor het ontwerp :?:

:arrow: Over Demper gesproken: Mijn vriend in oostenrijk is op zoek naar het artikel van een zelfbouwdemper van twee gasbusjes uit de FMT van 10/2006. Heeft iemand deze FMT misschien liggen en kan het artikel scannen voor mij :?:

Gr. Teus

Bertus zei:
Teus, het heeft ook veel met de inlaat te maken.
De inlaat naar binnen brengen is voor het geluid een must.

Is idd zo, ik denk dat meer als de helft het inlaatgeluid is. Maar even afwachten tot TC een 90 graden inlaatbocht uitbrengt voor deze motor, of past hij ook van de 26er misschien :?:

Of als e.v.t. optie de trechter eraf en dan blijft hij (net) binnen de kap.

Gr. Teus

Back