Zenoah ZG26EI bougie dop lekt

Mooie Cessna Yuri .

Een setje kan je overnemen voor 15 € inkl versturen .
(betaal ik er ook voor)

Voor de Y82 van Champion of de CM-6 van NGK moet je even naar de lokale winkel/werkplaats van tuingereedschap , als die ze niet op voorraad hebben kunnen ze die binnen 3 dagen hebben .

Mvg Johan

Nog nooit bougiekabels gezien bij een auto die het zelfde vertonen ,die doorslaan omdat de mantel verduurt is ,wat reselteert tot een scheur ,en vonk overslag ?

Gelukkig nooit bij mijn auto maar bij mijn brommer heb ik het destijds met enige regelmaat gehad. Het probleem is echter dat dit hier niet helemaal het geval is (beter gezegd was)! Nu blijkt dat er wel een paar gaatjes te zijn ontstaan in de siliconen kap (ik heb Yuri gisteravond nog gesproken) maar het grootste probleem is dat het contact tussen de kabel en de bougie maar matig is. Er zit geen veermechaniekje in dat OM het hoedje van de bougie "klikt" en zo de zaak op z'n plaats houdt.
Wanneer de bougie dop maar iets naar beneden schuift komt het veertje los van het dopje op de bougie en ontstaat daar ook een vonkenbrug. DAT is het hoofdprobleem. Daar gaat dan een groot deel van de vonkenergie al verloren waardoor de motor niet betrouwbaar loopt.

Wanneer de bougie dop maar iets naar beneden schuift komt het veertje los van het dopje op de bougie en ontstaat daar ook een vonkenbrug. DAT is het hoofdprobleem. Daar gaat dan een groot deel van de vonkenergie al verloren waardoor de motor niet betrouwbaar loopt.

Ik heb nooit nooit beleeft dat de bougie dop ook maar 1 mm naar beneden zakt .
En ik heb er 4 stuks van sinds ze op de markt zijn .

En als je de bougiedop 2 mm naar beneden trekt loopt de motor nog steeds zonder problemen .

Een ontsteking overbrugt makkelijk een afstand van 5-6 mm.

De testbank van Briggs&Stratton laat een vonk overspringen van 7 mm zonder dat je het aan de motor merkt . (als de ontsteking in orde is)

Hier is ook niet te zien dat er een vonkenbrug geweest is , dat brandt namelijk gelijk in .

img4154p.jpg

Mvg Johan

klopt als een bus johan ,zolang hij na de bougie overspringt blijft hij gewoon lopen , maar niet na massa en dit is de bougie dop die weer vast aan de bougie zit ,dat het klipje niet de bougie raakt mag niks uitmaken en je kunt het zelfs kontroleren of het zo is dan zul je de inbranding van de vonk boven op de bougie zien ,controleer dit maar eens

Back