zenuwachtige servo's

• Topicstarter Topicstarter douwe85
  • Startdatum Startdatum
Ron, ik kan het niet meer dan met je eens zijn.

Die opmerking van de wet van Ohm begreep ik niet en ik zal in dit soort situaties nooit met diodes aan de gang gaan. Schakelpieken en dergelijke worden door een diode al helemaal niet opgevangen. Toch raar dat men bereid is een apparaat van enkele tientallen of honderden euro's op te hangen aan een onderdeeltje van een paar centen. Diode valt uit, stroomkring onderbroken, ontvanger en servo's stoppen ermee en ........:onweer::onweer:

Ruud

Sorry heren, dat ik er even tussendoor kom. Ben het helemaal eens met RHELI.
Waarom in HEMELSNAAM een PPM ontvanger duwen in een Vario SkyFox ??
Ik betwijfel dan ook of de winkel verkoper wel zo "veel ervaring" heeft op heli gebied.

Bij onze club is een PCM ontvanger verplicht bij helicopters !

Zorg voor een goede pcm ontvanger voordat je naar een club gaat en het toestel verder afsteld. Kan je zeer veel geld schelen aangezien de onderdelen van Vario nou niet echt goedkoop zijn.
Daarbij komt nog je eigen veiligheid en die van mogelijke andere vliegers.

Heb ooit zelf eens een "zenuwachtige" servo gehad op de gas en later een op de staart. Beide bleken gewoon stuk (en dat was met PCM ontvanger).

Graag commentaar als je vind dat ik ernaast zit........ PPM ontvanger op een brandstofheli is gewoon niet meer van deze tijd......

investeren in een dure servo is natuurlijk helemaal top:cool:
en je hoef niet in de servo kabel te solderen ik haal meestal op een beurs servo verlengkabel :rolleyes:kort deze in en soldeer er een diode tussen een stukje krimpkous erover en ik ben voor nog geen 3 euro voorzien van een spannings verval van 0,8volt:confused: dus bij zes volt nog 5,2volt over
6cellen laad je altijd bij vol meer dan 6volt. kabeltje er tussen en dan zit je onder de 6 volt:wink:
zo zie soms is het eenvoudig.

gr martin

Dan heb je dus per servo 3 punten extra waar het door dit geklooi mis kan gaan. En dat van die 5 cellen moet je toch nog eens goed uitleggen, want dat snapt niemand hier :confused:

PPM kan prima in een helikopter, maar laat het dan een dubbelsuper zijn.
Er is nogal wat mechanisch geweld aan boord en gezien het formaat heli en de kwaliteit ervan, ga je daar geen ontvangertje opzetten waarbij op gewicht is bespaart. (want zo simpel is het)

Back