zenuwachtige staartservo

Hallo,

ik ben in het bezit van een belt cp v2, maar nu ik wil vliegen beweegt mn staartservo telkens heel snel kort heen en weer. Een beetje bibberig. Het lijkt wel of de servo zenuwachtig is. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast thnx!!

Wanneer gebeurt dit?
Gebeurt dit als hij stil staat? Dan is het niet goed.
Gebeurt dit als je hem beweegt? Dan is het wel goed.

Groeten, Wilbert.

als hij stil staat doet ie het al. als ik de heli ook nog eens beweeg wordt het nog erger.. weet iemand wat het zou kunnen zijn?

veel te hoge gain op de gyro... lager draaien, totdat het weg is, en dan steeds een stukkie heen totdat je het weer heb, en dan een piepklein stukkie terug..

een gyro van esky EK2-0704B

De gain van die gyro pas je aan op de zender, deze zit rechtsbovenop je zender. De draaiknop draai je naar links voor minder gain en naar rechts voor meer. Draai hem zo zodat je staart net niet meer heen en weer swiept maar mooi strak de goed richting op wijst.

Mooi en nu gaan vliegen veel te mooi weer om binnen te zitten.
Ik heb vandaag ook voor het eerst echt buiten gevlogen en windkracht 4 is dan toch wel behoorlijk vechten. Maar wel erg leuk.
Ben pas sinds begin dit jaar bezig met mijn eerste helikopter en heb vooral in de winter binnen in de woonkamer leren hoveren.
Nu 3 accu's leeggevlogen al vechtend tegen de toch wel harde wind. Maar zonder schade overleefd.

Back