D
Dutch
Guest

Ik ben nieuw hier dus ik zal me maar even voorstellen, mijn nickname is Dutch (naar mijn maatje, mijn hond Dutch) en ben al van kinds af aan bezig met modelbouw, en de laatste 20 jaar specifiek met schepen, zowel RC als statisch. Ik heb de afgelopen tijd de volgende schepen gebouwd : in gronologische volgorde:
Vanaf tekening de HrMs Piet Heyn (F811, RC. schaal 1:72); de Wasserschutzpolizei van Robbe (RC); de Krabbetön van Graupner (RC); de Friesland (uit 1663 van Malmoli statisch) de HrMS Gemert (M841, RC schaal 1:50 van NMI), en net 3 dagen af de HMS Bounty.
Nu zal ik maar met de deur in huis vallen:

Nu wil ik een volgend project op stapel gaan zetten, iets wat ik eigenlijk al jaren van plan was, maar ik loop toch tegen een probleem aan.
Ik wil graag de Zeven Provinciën (Schaal 1:75 statisch) uit 1665 gaan bouwen. Ik heb de volledige tekeningen incl. tuigplan ect. in mijn bezit, en het bouwen van het schip op zich zie ik niet als een echt probleem, maar de versieringen van het schip, dus het zgn. beeldhouwerk op de spiegel en hakkeboord ed. wel. Ik ben geen beeldhouwer, en al dat beeldhouwwerk zelf maken zie ik wel als een uitdaging, maar ik weet bijna zeker dat het op niets uitloopt, en nu is mijn vraag:
Is een dergelijke set (beslag) reeds ergens verkrijgbaar bij één of ander bedrijfje oid. zoals er wel meer iets specifiek door een bedrijfje vervaardigd wordt, wat uit een de hand gelopen hobby is ontstaan en zo ja waar, zodat ik daar eens mee contact kan gaan opnemen. :?:
Kortom, ik hoop dat iemand van jullie iets weet waar ik hier mee terecht kan.
BVD
Dutch