zichtbaarheid sunracer

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door haroldvk, 12 okt 2010.

  1. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    ik heb een sunracer van fvk onder een bepaalde hoek is die niet zichtbaar (als die recht naar je toe komt) iemand een tip??? mischien fluor oranje tape aan de voorzijde van de vleugel plakken????
     
  2. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    welke kleur heeft het toestel nu?

    het is bijna inherent aan het vliegen met speedmodellen dat je hem af en toe slecht of niet ziet. Je moet vertrouwen op wat je gestuurd hebt.
     
  3. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    zo is de keurstelling:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Misschien een zwarte tape op de voorlijst plakken maar het is nou eenmaal zo dat je dit soort modellen regelmatig kwijt bent.
    Met de F5B kisten staan we met 2 man te kijken en dan zijn we ze ook vaak een seconde of 2-3 kwijt.
    Dat hoort er nou eenmaal bij, het ligt niet aan jou.

    GJ
     
  5. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    dat is dus 2 a 3 seconden billenknijpen......:oops: zal in het begin nu eerst even wat minder gas geven want de stap van de funjet naar deze sunracer is voor mij behoorlijk groot:zon:
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach, billenknijpen...
    Je moet gewoon een stuk verder vooruit gaan kijken, als je hem kwijt bent kan het zomaar gebeuren dat ie 100 meter verder is dan je denkt.
    En onthouden wat je gestuurd hebt.
    Als ie op je afvliegt helpt een tikje up geven, dan zie je de onderkant van de vleugel weer.

    GJ
     
  7. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Nou, de enige tijd dat ik mijn F5B model ~2 second kwijt was was in Nederland toen we door de zon moesten vliegen op de competitie. ;)
     
  8. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    403
    Een hele goede zonnebril doet wonderen, maar je kan er niet vanuit als een f5d achtig model recht naar je toekomt of recht van je weggaat je even geen vlak meer ziet. Geen enkele kleursverandering zal hierbij helpen.

    grtz johan
     
  9. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    gisteren met iets bewolkte lucht gevlogen heb hem geen seconde uit het oog verloren dus gewoon niet met heldere blauw lucht vliegen voorlopig ;-) ps johan hij vliegt super maar moest wel iets onder de linkerkant van de vleugel leggen anders was die niet symetrisch ten opzihte van kielvlak/stabilo (slechte fvkmal??)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  10. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi,

    Met mijn racertje heb ik dat probleem ook. Smal rompje, en dunner vleugeltjes zorgen voro weinig frontaal vlak.

    Grootste probleem heb ik ook bij blauwe lucht. Al hangt het ook een beetje van de tint blauw af. Beste vliegen blijft bij half bewolkt. Dan veranderd je achtergrond kleur wat vaker en heb je meer kans om hem te zien.

    De rest is inderdaad vertrouwen op je laatste stuur actie en in gedachten doorvliegen zodat je altijd weet waar je ongeveer uit komt. Bij lichte twijfel kan een beetje up geven ook helpen aangezien je dan dus weer onder je model kijkt zoals al was aangegeven.

    Heb destijds de spinner en prop een keer fluor oranje gespoten maar dat zie je net zo min in vlucht op afstand.

    Gr. Dennis
     
  11. snauwaertj

    snauwaertj

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    403
    Heb je het vleugeltje gemonteerd bij het vastlijmen van de stabilo?
    Normaal moet je de stabilo mooi uitrichten ten opzichte van de vleugel voor je hem verlijmt.

    Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke set-up heb je erin zitten?

    grtz Johan
     
  12. firefox309

    firefox309 Guest

    beste mensen... als je ooit van hobbycity(king) gehoord hebt, dan heb ik DE oplossing ;)

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Ultra-thin Prismatic Sticker Sheet (1mtr).
    deze is zilverkleurig en heeft een holografisch spiegelend effect.
    als de zon er op schijnt krijg je dus een zicht van de regenboogkleuren.

    deze word tegenwoordig vaak op DLG zwevers gebruikt, omdat ze ook erg slecht zichtbaar zijn door de carbon Dbox.

    het is misschien een optie? :p
     
  13. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Zeg Firefox heb je dit zelf ook getest want indien dit werkt plak ik het gelijk op mijn toestellen heb het toch nog liggen , want ik herken dit probleem ook regelmatig

    gr Andre
     
  14. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik heb er een paar meter van bestelt .
    Misschien zijn er ook stikkers/logo,s uit te snijden . ;)

    Mvg Johan
     
  15. firefox309

    firefox309 Guest

    ikzelf niet, maar in de DLG wereld vliegen er enkele rond :)
    deze hebben maar dunne strookjes op de toestellen om het gewicht erg laag te houden.

    ik heb de rol op mijn wish list staan voor wanneer ik binnenkort wat motortjes voor een shocky bestel.

    ook zijn de les toestellen (easygliders) van de club hiervan voorzien... bij deze is de tape over de gehele voorlijst gekleeft, en dit is dan ook een overweldigende verbetering!

    ik kan het vanuit mijn standpunt alleen maar toejuichen!
    je ziet een easyglider op 200m verte naar je toe vliegen. vroeger verdween ie gewoon. :)
     
  16. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Ik ga het proberen zodra ik ga vliegen met mijn Pylon, ik ben zeer benieuwd , bedankt alvast voor de TIP,

    gr Andre
     
  17. haroldvk

    haroldvk

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    168
    Locatie:
    venray
    mega 16/15/3 met een graupner speed 4,7x4,7 propje hyperion lipo 3s 2100mah (komt nog een 3s 2200 mah lipo in i.v.m het zwaartepunt)
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  18. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Hoi ik heb ook en sunracer en ben hem ook af en toe gewoon kwijt ,ik vlieg hem nu met een 2w20 op 3 of op 4 cellen.
     
  19. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    :offtopic: @Imre, wat verbruikt die 2w20 op 4s en welke prop draai je dan?:eek:ntopic:
     
  20. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    op 4s 20c lipo met een 4,7x4,7 75 amp is wel veel en weet niet hoe lang de motor dat uit gaat houden maar gaat wel hard ,ik ga nu hypirion 2x2s 45c lipo er in doen maar dan met een 4,1x4x1.
     

Deel Deze Pagina