Zijn alle modelvliegclubs nu dicht door corona?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Bertus, 9 apr 2020.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De KNVvL bashen is niet de bedoeling maar die anderhalve man en een paardenkop die voor modelvliegen ingezet wordt had heel simpel een vertaalslag kunnen maken.

    En ja, ik vlieg bij de club Hohe Eifel.
    Daar is nog 1 nederlander lid, die af en toe met vakantie komt.
    Hoorde dat zijn zijn zoon dan vliegt.
    Maar de keren dat ik daar kom zie ik weinig clubleden.
    Ik zit ook meestal gewoon achter mijn huis, scheelt me 15 minuten rijden.

    GJ
     
    serge pot vindt dit leuk.
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja een mening en dan ook nog een mening zonder enige ervaring met de situatie, voor heel veel mensen is het een leerproces.

    Zoals de procedure is omschreven, helemaal prima. Hoewel het voor het modelvliegen ook wel in minder letters had gekund.

    Ik heb wat praktijkervaring met niet zo'n frisse en gezonde luchten en het voorkomen contactoverdracht en zo.

    In tegenstelling tot het protocol heb ik wel handschoenen aan ivm het tere huidje en het vaak handen wassen.
    Besmette handschoenen kun je ook wassen.
    Op momenten dat er even zuinig met de middelen omgesprongen moet worden, boterhamhandzakjes werken ook prima.
    één voor de poort te ontgrendelen, één om het clubhuis open te maken en de 3e voor de noodzakelijke weet ik veel aanmelding of zo.
    En de persoon die als laatste is, één voor de afmelding, met dat zakje kan ook de clubhuis deur afgesloten worden en ook de poort.

    Elkaar er vriendelijk op aanspreken als het allemaal niet zo lekker verloopt, het is bij elkaar al vervelend genoeg en gaat nog best wel lang duren.
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Dat is nou net het probleem. Hoe jij je handschoenen aan- en uit doet is echt anders dan hoe ik mijn beschermende kleding aan- en uit doe als ik met corona-patiënten werk. En als je het níet op onze manier doet, ben je niet beschermd. Daarom wordt het afgeraden.
    Je maakt ook een denkfout als het gaat over besmette handschoenen; die kun je NIET uitwassen. Die moeten gedesinfecteerd worden en dat kan (praktisch) niet. Je zult ook nooit zien dat wij handschoenen etc opnieuw gebruiken. Brillen en sommige mondkapjes kunnen wel deels geschikt worden gemaakt voor hergebruik, maar niet door ze te wassen.
    Afstand houden, je handen regelmatig wassen en je gezicht niet aanraken werkt dan beter. Ook niet feilloos maar wel beter dan handschoenen uitwassen en veronderstellen dat je dan niet besmet kunt raken. Dat is dan ook precies wat in de protocollen wordt gezegd.
     
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat hoeven we ook zeker niet op dezelfde manier te doen, ik ga het gevaar ook niet opzoeken, maar ik trekt ze wel als ze niet voor het plakken zijn gebruikt, tegelijkertijd uit i.p.v. één voor één.
    Waarna het enkele reis richting de afvalstroom gaat.

    Ik kan ze alleen schoonmaken, als ik ze nog aan heb.
    En dan krijg ik met nagenoeg hetzelfde probleem te maken, van hoe desinfecteer je een winkelwagentje.
    Daar zitten niet echt poreuze handvatten aan.

    Ga ik dat hier uitleggen op het forum, nee
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Dat wat er staat is niks anders als logica. Gezond verstand en afstand. Dit is echt wel voorbereid klaar gelegd(wat ik ook zou doen, beter haasten als je tijd hebt, dan hoef je niet te haasten als je geen tijd hebt).

    Dat ze het doen dikke prima. Maar dit snapt zelfs een kind van 10. Handschoenen helpen geen fuck omdat je diverse voorwerpen aanraakt en zo alsnog verspreidt, ondanks herhaaldelijk vervangen. Beter is inderdaad alleen handen desinfecteren bij gezamenlijk aan te raken objecten beet te pakken.
    Mondkapjes helpen iets tegen eigen verspreiding, das alles. Eigenlijk staat er niks anders dan wat ons al geruime tijd voorgelicht wordt.
    En als ik zie hoeveel drukker hett de afgelopen 3 weken is geworden op de weg met mensen die zijn gaan werken dat er weer files op de a1 zijn, ben. Ik niet zo bang voor een nieuwe golf van verspreiding. Vooral niet omdat dd cijfers van besmettingen dalen.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2020
    jve vindt dit leuk.
  6. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Zoals ik de versoepelingen nu zie is zoals iemand een leeg modelvliegtuig krijgt zonder een beschrijving en dat vliegend moet zien te krijgen. Door naar elkaar te luisteren en te adviseren zorgen wij ervoor dat het model niet crasht en de schade beperkt blijft. Je weet het resultaat pas als je het model ook echt van de grond laat opstijgen waarbij het kan crashen of vliegt, de kans is 50% dat het goed gaat of niet.

    De kans op een nieuwe uitbraak van het virus is volgens mij (theoretisch) ook 50% omdat het virus (wereldwijd) nog aanwezig is binnen onze samenleving en met de beschrijving hoe om te gaan met het virus zijn we pas op pagina 5 van de 100 pagina's. Met andere woorden, wees en blijf alert!
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het probleem is, dat niet iedereen zijn verstand gebruikt. Dat is inherent aan een samenleving.
    Het kleine percentage minkukels zal het altijd blijven verpesten voor de rest van de mensheid.
     
  8. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
    Er zijn zo te zien genoeg kandidaten voor toekomstige vacatures, ze weten nu al hoe het moet
     
  9. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Drechterland
    Niet om de KNVvL te “bashen” , Maar het ambtelijk taalgebruik had wel iets minder gemogen .
    Moest weer eens een woordenboek raadplegen om het te kunnen begrijpen :koud:

    H:cool:
     
  10. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    En vooral de afkortingen en bla bla wie er aan meegeholpen heeft. Typisch een officier mededeling van 5 minuten en er een uur over doen.:jan:
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat noemen ze nou werkverschaffing, het eigen baantje in stand houden.
    Een bekend gezegde: "in het leven draait alles om de fluit en de duit"
     
    serge pot vindt dit leuk.
  12. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ambtenaren(taal) en regelgeving.

    Het beleid is dat alleen mensen met bruine ogen toegang hebben tot een modelvliegveld.

    Uitzonderingen hierop zijn:

    1]. Personen met blond haar en bruine ogen hebben geen toegang.
    2]. Personen met bruin haar en blauwe ogen + stropdas hebben onder voorwaarde toegang. (extra toeslag en contant afrekenen bij de kassa)
    3]. Als er meerdere personen met zwart haar en groene ogen op het terein aanwezig zijn dan zal de toegang worden geweigerd.
    4]. Kale personen met een zonnebril op hebben altijd toegang.

    Voor alle overige combinaties is het advies blijf thuis! Twijfelt u neem dan telefonisch contact op met de verantwoordelijk ambtenaar.

    I.v.m. de Corona crisis is het gemeente huis tot nader order gesloten.
     
    E.hof, serge pot, Jonkje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    `toets 9 als u wilt wachten tot er weer iemand opneemt`
     
    E.hof, serge pot, jve en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Prima! Kan ik het helemaal mee eens zijn!
     
    Hans V, serge pot en jve vinden dit leuk.
  15. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.745
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Makkelijker gaat het vandaag niet meer worden...
    Wij passen ons gewoon aan.
    Pasfoto.jpg
     
    E.hof, Hans V, serge pot en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Met snor wordt weer uitgezonderd van het bellen met de gemeente.
     
  17. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Dat is vals spelen, je hebt de boel gewoon verplaatst!

    Ambtenaren zijn decennia lang al het mikpunt van spot door hun arbeidsethos. Daar is helaas niets aan veranderd. Kijk maar naar de belastingdienst..... puinhoop! En de minister doet net of ie het niet begrijpt....
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mag ik daar het UWV en de TOZO (wat aktueler) aan toevoegen. Moet het ik het verder toelichten :D.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    TOZO.. als je geen 4000 euro vaste lasten in die periode op kan voeren maar slechts 3800 heb je geen recht op de uitkering?
    Dat gedoe?
    Wat betreft de 2e golf.
    Mijn zus is apotheker en ik heb zeer korte lijntjes met het Erasmus.
    Die 2e golf gaat er komen, het virus muteert zich en zal ergens eind van het jaar opnieuw opduiken met meer doden tot gevolg.
    Iedereen die het nu gehad heeft kan het opnieuw krijgen.
    Maar toch heb ik al besloten ergens eind van het jaar weer naar Bali te gaan.
    Als je het krijgt dan is het gewoon zo, karma...
    En ik val binnen de kwetsbare groep,

    GJ
     
  20. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Jij staat ook iets anders in het leven met dat 2e hands materiaal in het lijf.
    Als je voor de medemens even rekening wilt houden, dat na het opsnuiven van Covid-19 of een nieuwere variant daarvan je ook verspreider bent gedurende een bepaalde tijd.
    Dan wordt dat zeer gewaardeerd.:)
     

Deel Deze Pagina