Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hey
Wat zou er gebeuren als je FBL blades op een heli met flybar zet?
Groeten
Deze vraag heb ik even geleden aan Bert Kammerer gevraagd in zijn "ask the pro's" sectie op allmyrc.com
De antwoorden van Bert en Chris (van insideheli podcast) leggen het precies uit
trex 550 flybarless conversion - AllMYRC.com-A Radio Control Helicopter, Airplane and Car Community
Grt
Dennis
De opmerking van Bert komt overeen met de uitleg die Curtis Youngblood heeft gegeven in de insideheli of rchelination podcast. Weet even niet meer welke het was, maar volgens mij de eerste podcast van rchelination waarbij over de total g wordt gesproken. Waar het om gaat is dat de flybarless bladen minder agressief zijn dan flybar blades. Curtis raadt aan om meer richting FAI bladen te gaan voor flybarless. Door het zwaartepunt meer naar buiten te leggen wordt het flybarless systeem in de stabiliteit geholpen door de middelpuntvliedende kracht en het zwaartepunt meer naar de voorkant van het blad maakt het minder agressief. Deste agressiever het blad, deste meer het flybarless systeem moet corrigeren.
Ik kan de uitleg op mikado niet vinden over flybarless blades. Kan je een link hiervan sturen, vind ik wel even interessant.
Sowiezo is een blade keuze afhankelijk van de persoon en vliegstijl. Wellicht ook van flybarless systeem. Het ene systeem zal het beter doen bij een bepaald type blade dan een ander systeem.
Grt
Dennis