Nou, dat kan vanavond 19.00-20.00 en woensdag 20.45 - 22.00 nog. Er zijn alleen geen clinics meer.Ik had het wel eens willen zien.
Het lijkt mij ook bijna niet te doen om zo even te wisselen.
Thanks for the credits, maar meer dan een 'sturende' functie heb ik niet meer binnen de club.Erg leuk dat je me spontaan op het ijs toeliet.
Na 15+ jaar trainerschap gaan de meesten er vanuit dat ik geen onzin verkoop als ik iets voorstel, zo ook hier.
'Die gast was er een paar weken geleden ook en wil vast nog wel even drie kwartier meedoen.' Nou , je merkte het resultaat.
Maar zo is het altijd, bij voldoende ruimte en tijd is iedereen altijd van harte welkom.
De groep puilde niet over de boarding, dus jij kon er echt nog wel bij.
Andersom vond ik altijd veel moeilijker. Van die rechte, platte, vrijwel onbestuurbare dingen, die als met plakband en elastiek onder een paar vilten pantoffels vast lijken te zitten.....Het viel niet mee om met een goed uur langebaan schaatsen in de benen zo snel om te schakelen naar shorttrack.
Nou, ik vond je met name tegen het eind, toen ik een paar keer aan de binnenkant van de blokjes met je meereed, eigenlijk beter dan vorige keer.In het begin schoot ik alle kanten op, behalve de goede...... De groep zal wel gedacht hebben, wat doet die idioot op het ijs :wink: Ik had het idee dat het de vorige keer beter ging, maar ach, zo'n spontane actie is ook wel eens leuk.
Je ging op het midden van de baan de bocht in en kwam er ook op het midden weer uit. (inplaats van in de kussens :wink

Volgende keer strak langs de blokjes?:grin:
De enige idioot die avond was ik: 58, conditie als een vaatdoek en toch in de bocht naar je voorligger toe rijden en er vervolgens op het rechte stuk proberen binnendoor te komen. Helemaal als dat topfitte clubrijders zijn. Als het dan lukt is dat toch even een boost voor het zelfbeeld...

Het omgekeerde gebeurde overigens ongeveer even vaak....:wink:
Ja, aan Jacob hebben we een hele goede trainer. Toen hij en Theo alle competitie ploegen gingen trainen, kon ik het voor gezien houden.Overigens is dat shorttrack rijden wel een erg leuke vorm van schaatsen! De clinic die gegeven wordt is goed opgebouwd. In een uur tijd krijg je de uit te voeren techniek uitgelegd, mag je het proberen uit te voeren, en word je op de meest voorkomende fouten gewezen. Het helpt je zeker om op de 400meter baan ook beter de bochten te rijden!
Meer info: Shorttrack bij de Schaatsvereniging Utrecht (SVU)
Want met zo'n slechte conditie kan ik mijn 'eigen vaardigheden' als trainer niet goed genoeg onderhouden en ik vind dat je dan ook niet langer trainer hoort te willen zijn. Maar af en toe nog eens wat tips en hulp geven kan natuurlijk wel....
Toch leuk om te zien wat er is voortgekomen uit het groepje van ~8 dat ik daar het eerste jaar -~1994- had. Het is nu de grootste Shorttrackclub van Nederland.
En wat betreft het meenemen van opgedane kennis en kunde naar de lange baan, zoiets voorzagen we - de groep van ~10 die in 1977 met Shorttrack in Nederland begon- al heel lang geleden, maar het is pas sinds kort dat men begint te geloven wat wij toen al riepen.....
En zo gaat het nu ( de bondscoach ken ik vanaf dat hij zo'n jaar of 14 was.....

(Niels en Annita komen nog uit mijn SVU jeugdgroep)
Laatst bewerkt: