Ik had hetzelfde idee over de klapschaats.
Wat mij er wel van tegenviel is het op natuurijs schaatsen.
Als ik maar een scheur zag lag ik al.
Normaal kan je jezelf dan met de punt van de schaats en makkelijk uitduwen zeg maar.
Nu klapt de schaats gewoon open en kan je de scheur van dichtbij bekijken.
Ik heb er ook vele van dichtbij geinspectreerd.
Hoe andere dat doen weet ik niet maar ik ben erg veel op mijn plaat gegaan.
Het viel me op dat de mensen die een soort skischoen aan hadden met een klapschaats er onder het snelste schaatsten.
Maar het schaatst heerlijk die klapschaatsen.
Je kan een veel langere slag maken en je (tenminste dat is mijn ervaring) prikt niet meer met de punt in het ijs, al probeerde ik dat ook niet te doen.
Vooral in de bochten is het erg lekker.
Mijn advies zou zijn ga voor slecht natuurijs op salamon schaatsen.
En op de kunstijsbaan of glad natuurijs op gewone klapschaatsen.
Mijn schoenen zijn ook niet vervormbaar maar ik heb denk ik een standaard voet want ik vind ze lekker zitten.
Ergens heb ik ook gelezen dat er voor die vervormbare schoenen heel wat bij komt kijken.
Als het het goed wil doen moet je in een vacuümzak met je voet in de schaats.
En ze kunnen maar 4 keer warm gemaakt en naar je voeten worden gezet anders houd hij zijn vorm niet meer.
Of het echt zo is weet ik niet maar het klonk aannemelijk.
Verder, al heb je nu wat duurdere schaatsen, waar je de buis bij kan verwisslen, kan je ook een setje kopen zodat het een klapschaats wordt.
Wat mij er wel van tegenviel is het op natuurijs schaatsen.
Als ik maar een scheur zag lag ik al.
Normaal kan je jezelf dan met de punt van de schaats en makkelijk uitduwen zeg maar.
Nu klapt de schaats gewoon open en kan je de scheur van dichtbij bekijken.
Ik heb er ook vele van dichtbij geinspectreerd.

Hoe andere dat doen weet ik niet maar ik ben erg veel op mijn plaat gegaan.
Het viel me op dat de mensen die een soort skischoen aan hadden met een klapschaats er onder het snelste schaatsten.

Maar het schaatst heerlijk die klapschaatsen.
Je kan een veel langere slag maken en je (tenminste dat is mijn ervaring) prikt niet meer met de punt in het ijs, al probeerde ik dat ook niet te doen.
Vooral in de bochten is het erg lekker.
Mijn advies zou zijn ga voor slecht natuurijs op salamon schaatsen.
En op de kunstijsbaan of glad natuurijs op gewone klapschaatsen.
Mijn schoenen zijn ook niet vervormbaar maar ik heb denk ik een standaard voet want ik vind ze lekker zitten.
Ergens heb ik ook gelezen dat er voor die vervormbare schoenen heel wat bij komt kijken.
Als het het goed wil doen moet je in een vacuümzak met je voet in de schaats.
En ze kunnen maar 4 keer warm gemaakt en naar je voeten worden gezet anders houd hij zijn vorm niet meer.
Of het echt zo is weet ik niet maar het klonk aannemelijk.
Verder, al heb je nu wat duurdere schaatsen, waar je de buis bij kan verwisslen, kan je ook een setje kopen zodat het een klapschaats wordt.