zijn (echte) schaalbouwers te serieus voor dit forum?

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jan brilman, 4 jan 2004.

  1. Tom Verstappen

    Tom Verstappen

    Lid geworden:
    28 jul 2003
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Mol
    Hoi Peter,

    Dat is een prachtige foto!!!!

    Tom
     
  2. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Facts:
    Ik heb in een andere thread al eens geschreven dat (generaliserend) van de verschillende typen modelbouwers, de schaalbouwer het meest conventioneel ingesteld is en dus laat met de computer begonnen is.
    Let op, dit is geen veroordeling, maar een constatering die ik onder veel schaalvliegers gezien heb (jaja, er zijn uitzonderingen...)

    In tegenstelling tot de mannen die zich met elektro bezighouden en mee MOETEN doen met stormachtige nieuwe ontwikkelingen, is er voor de klassieke schaalbouwer niks aan de hand als hij vijf jaar op de Noordpool zit, hij pakt de draad gelijk weer op, de technieken veranderen in grote lijnen niet veel.

    De elektro mannen staan bij wijze van spreken te wachten aan de fabriekspoort op de nieuwe producten. Daar is snelle communicatie van "levensbelang".
    En ze hebben gewoon meer affiniteit met alles wat elektronisch is, dus ook PC's, internet.
    De elektromannen hebben ook al lang uitgevonden dat je vaak middels een discussie tot een oplossing komt, waar je anders misschien op dood spoor was geëindigd, of alleen maar je eigen staart bijt.
    Daar is voor nodig dat je niet alles voor jezelf houdt, maar collega vliegers deelgenoot maakt van je ontdekkingen en ontwikkelingen, inclusief frustraties en mislukkingen. Niet iedereen kan en durft dat te schrijven. We zijn niet allemaal gelijk gelukkig. Niet iedereen heeft evenveel tijd ter beschikking, is digibeet, heeft geen ADSL/Kabel, ouwe PC, wil liever bouwen in zijn vrije tijd....Joe neem it!!!

    Iedere vlieger in Oss weet van het bestaan van deze site, maar tussen weten en er inderdaad ook "komen" zit een wereld van verschil. Laat staan inloggen en actief meedoen.
    Een beetje terughoudendheid om je eigen mening digitaal neer te kwakken is niet vreemd bij een boel mensen. Of ze schamen zich om taalvauwten :p te maken.

    Ik denk dat Robert wel weet hoeveel mensen percentagegewijs wel eens langs komen en alleen maar lurken. Niks mis mee, dat mag ook, daar is een forum voor. Ik heb een politieke mening maar ik doe nooit met discussie's mee.


    Het model wat crashte was een tweemot P61 Black Widow, erg triest om 4 jaar werk zo te moeten zien eindigen. Nou ja, spectaculair was het in ieder geval wel!

    Ik weet wel dat JH wat aan het bouwen is maar dat gaat me tever om over deze zaken van andere mensen te praten.
     
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo,
    In mijn bescheiden mening zijn de meeste schaalmodelbouwers"van een wat "oudere" leeftijd.

    De oudere generatie is veel minder "online" als de sub-40 groep, om het beestje maar een naam te geven. Zo wordt de spoeling automatisch dunner.

    Gerben
     
  4. jacques

    jacques Guest

    Ik zou niet zover gaan als mijn mening tot "Fact:" Bombarderen, maar volgens mij wordt de modelvlieger in het algemeen grijs. :D

    Ik ben lid van de ZLC en daar was ik in 1980 een van de jongste en dat ben ik nog steeds ( afgezien van een paar uitzonderingen). :?

    Iemand op dit forum gebruikt het subscript "wie dit leest is niet aan het bouwen" is dat niet de kern van de zaak.
    Schaalbouwen kost een hoop tijd, als je aan het surfen bent kun je niet bouwen, en viola.
    De echte bouwers zie je dus niet op het internet.

    Ps. sinds ik dit forum ontdekt heb liggen al mijn projecten ook stil :? Het begint een beetje op een verslaving te lijken. :oops:

    Straks ga ik nog beweren dat ik ieder moment kan stoppen :lol:
     
  5. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Jacques.

    Je hebt gelijk dat het forummen een onderdeel van de hobby is geworden. Dat heeft een leuke kant, maar idd de minder leuke is het "verlies" aan bouwuren.

    Het leukste eraan is dat ik persoonlijk al veel zaken gevonden heb/geholpen ben aan een oplossing. Misschien niet altijd direct maar dan toch in de goede richting ben gaan zoeken.

    Ik vind het ook leuk meningen te delen over zaken waar je anders binnen één club gauw uitgepraat over bent. hier is er altijd wel iemand die het eens/oneens met je is.

    Niettevergeten kun je anderen ook weer verder helpen, dat is ook een groot goed van dit forum.
     

Deel Deze Pagina