Rob
Forum veteraan
Ik vraag me af of het lucratief is om een electrotrainer zoals hieronder vermeld te voorzien van Kokam cellen om de vliegtijd dusdanig te verlengen dat het programma voor een brevet moeiteloos met 1 lading kan worden gevlogen
.
Het gaat bij onderstaande modellen uitdrukkelijk om het voorbeeld of het kan, niet om de keuze van de modellen:
1. Robbe Cessna 152
Wingspan: 1600 mm
All-up weight: 1700 g
Wing area: 41.00 dm2
Motor: sp700
2. Protech Piper Cub
Wingspan: 1080 mm
All-up weight: 600 g
Wing area: 36.70 dm2
Motor: sp400/1,85:1
Ik vermoed voor de Chessna minstens 6x Kokams van 3000 mAh in 3s2p geschakeld op basis van de max. stroom van 20 A. Klopt dat of kan het gunstiger?

Het gaat bij onderstaande modellen uitdrukkelijk om het voorbeeld of het kan, niet om de keuze van de modellen:
1. Robbe Cessna 152
Wingspan: 1600 mm
All-up weight: 1700 g
Wing area: 41.00 dm2
Motor: sp700
2. Protech Piper Cub
Wingspan: 1080 mm
All-up weight: 600 g
Wing area: 36.70 dm2
Motor: sp400/1,85:1
Ik vermoed voor de Chessna minstens 6x Kokams van 3000 mAh in 3s2p geschakeld op basis van de max. stroom van 20 A. Klopt dat of kan het gunstiger?