Zijn er formaat limieten aan quadcopters?

Haha ja daarom juist, die grote bullebakken zijn meteen weer in principe 4 helikopters aan elkaar geplakt met een kruis.
Zou dat een reden hebben denk je dan, waarom niet gewoon 4 dikke motoren en sturen op de regelaars.

Ik heb ook al zitten loeren naar deze dingen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Counter Rotating BL System 375W
Counter roterend, en ze bulken er samen voor 20A zon 1320 gram thrust uit.
Maarja dan maak je er net zo makkelijk een octocopter van denk ik.

En van aluminium blokken een propeller maken met kleine CP helicopter bladen?
Bijvoorbeeld de bladen van zon walkera heli geval.
Dan kun je ze zo groot maken als je hebben wil. ;)
 
Laatst bewerkt:
Tsja Klaassie, de electronica is nu ineens goedkoop dus ik wil plannen maken. ;)
En haha nou dan mag ie nog wel een metertje groter hoor Vinnie. :lol:
 
Vond dit nog:
tri3.jpg

Weliswaar geen quadcopter, maar wel enorm.
 
Met variable pitch is er ook geen kunst meer aan. :P
De vraag is of et "stupid simple" kan met gewoon motor snelheid.
 
Als het zo stupid simpel was....
Dan was het grote prijsverschil er waarschijnlijk niet, als je de grotere en goed ontwikkelde versies bekijkt.
Proefondervindelijk, zonder al te veel constructieve kennis, kan je natuurlijk van alles gaan proberen.
Deden sommige pioniers ook, met vleugels aan de armen gebonden van kliffen afspringen.
Blijft leuk om dat soort verslagen te bekijken, ik heb een abbo op dit draadje :D.
 
Verkoop prijs is niet altijd kostprijs hoor Eric. ;)
Als ik een baksteen verkocht kan krijgen voor 100 euro per stuk,
ga ik er natuurlijk geen 2 euro voor vragen, ik vraag dan "wat de gek ervoor geeft".
Als je geen concurrentie hebt kun je ook nog eens vragen wat je wil,
maar dat wordt langzaam aan ook steeds lastiger voor de multicopter tak.
Die draganfly quads hebben tegenwoordig ook geen poot meer om op te staan,
ze hebben vrijwel niets meer om hun vroegere vraagprijs van 800 dollar te rechtvaardigen.

Het is volgens mij heel makkelijk te testen of het groter kan trouwens.
Dat hoeft eigenlijk niet perse met grotere motoren.
Ik kan straks gewoon de quadcopter van Jakub pakken,
even 4 box latjes van een meter bij de gamma halen voor een euro of 20,
en even op maat boren zodat de chassis delen van de originele quad erop passen.
Meer is het toch eigenlijk niet?
Goed, het zal niet veel kunnen tillen dan, maar dat is de volgende stap.
 
Ik zou maar eens goed naar die foto van Melle kijken, daar zitten een aantal details in die goed (veilig/eenvoudig) zijn in een proefondervindelijk ontwerp.
Die bouwmarkt latjes zou ik maar vergeten Sven ;).
 
Die van Melle is gewoon bijna letterlijk 3 CP helis met de staarten bij elkaar gemonteerd.
Ik heb die al eens eerder gezien, toen bleek het allemaal nog niet zo goed te werken.
In het filmpje was enkel wat gestuimel te zien toen, echt los komen lukte nog niet.

En waarom zou ik die bouwmarkt latjes moeten vergeten?
Zo zijn er al menig tri/quads gebouwd hoor. ;)
 
Ik zat meer te denken aan de sterkte/gewichts verhouding bij modellen van die afmeting en het krachtenspel wat er dan plaatsvind.
Los van het systeem wat er gebruikt wordt is de constructie van dunwandige aluminium buis en carbon iets meer geschikt dan bouwmarkt hout denk ik.
Tenzij je een dunwandige doos constructie gaat maken van vliegtuig triplex met voldoende gewichts afname.
Alles wat een beetje massief is wordt al snel te zwaar (en te zwak / niet stijf genoeg) bij dat soort afmetingen.
Maar ik laat me verrassen ;)
 
Laatst bewerkt:
verkijk je niet wat er aan progamameer kunsten uit gehaals wodt.
hier komt veel bij kijken.
1 op 1 met regelaars is niet wat servo`s doen.
 
Eric ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. ;) Ik bedoelde dus dat het misschien een optie is om de standaard quad met aluminium poten gewoon te vergroten door de poten te vervangen met langere aluminium box profielen van de gamma. De constructie blijft dan hetzelfde, alleen dan wat langer. Hout zou inderdaad niet echt geweldig werken nee. :lol:

En inderdaad Michel, servos en toestanden is juist wat ik wil vermijden.
Ik ben gewoon benieuwd wat een quad doet als je hem wat groter opfokt,
maar het principe hetzelfde houd als de kleintjes, dus gewoon op regelaars sturen.
 
Mooi voorbeeld van hoe de quadcopter prijs er onderuit aan het knallen is.
Was 500, is 150 dollar. :lol: Dat krijg je als er een concurrent opduikt.

Nu is die carbon gaui mooi geprijst vind ik.
Met een nette camera kooi enal.
 
Mooi voorbeeld van hoe de quadcopter prijs er onderuit aan het knallen is.
Was 500, is 150 dollar. :lol: Dat krijg je als er een concurrent opduikt.

Nu is die carbon gaui mooi geprijst vind ik.
Met een nette camera kooi enal.


  • Model: G330X450XC
  • Brand: GAUI
  • Limited Stock: 4


Market Price
dollar.jpg
USD 588.00
Discount Price
priceDiscount_Arrow.jpg

USD 445.00
You Can Save
priceSave_Arrow.jpg

USD 143.00












Ik lees toch echt dat hij $445,00 kost.
 
Ow sorry, verwarrende prijzen ook. ;)
Maargoed, das nogsteeds 143 dollar gezakt,
en dat gaat het komende jaar nog wel meer zakken ook gok ik.
 
Ik vind de gaui incl.carbonframe upgrade en cameratoebehoren erg goed geprijst,zeker als je naar prijzen kijkt van bijv.mikrokopter e.d.Voor $445,00 vliegklaar:rolleyes:
 
Back
Top