zilveren banaanstekkers toegestaan?

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
D

djorkaef

Guest
hallo, weet iemand van jullie of het toelaatbaar is van op je batterij en heli (mini titan) gewoon zilveren banaanstekkers te plaatsen? ik had eerst vergulde contacten maar heb die dus moeten vervangen. ik trek toch wel gemiddeld 25A dus misschien dat dit te hoge temperaturen zal opleveren? of wat is het verschil met goud?

b_145.jpg

mvg, djorkaef

Deze stekkers zijn niet geschikt voor hoge stromen.

Gewoon 4mm goud contacten erop zetten, dat is de beste keus. Of deans stekkers oid maar deze NIET.

jah dat zijn nu wel 2 verschillende antwoorden, het doorstroomoppervlak is groter als bij men vorige stekkers, en als zilver beter geleidt dan goud dan zorgt dat bij dezelfde stroom ook voor minder warmte, dus zelf zie ik momenteel ook niet in waarom het niet zou mogen.

Deze stekkers zijn ook bedoeld om vast te schroeven en niet te solderen. Het contact oppervlak is van sommige bananen stekkers gelijk aan de goud contacten omdat ze ook zo'n kraag gebruiken, alleen die op de foto niet. Zoiezo zijn deze stekkers een stuk zwaarder en groter.

4mm goud contacten zijn gemaakt en bedoeld voor modelbouw, dus licht en hoge stroom.

Waarom heb je je vergulde contacten moeten vervangen? Welke had je?

ja ik ging naar een elektrowinkel en vroeg goudcontactstekkers, hadden ze niet. kzei van ja daar moet toch tot 40A doorkunnen maar blijkbaar weerhield hem dat er niet van banaanstekkers boven te halen, zal er waarschijnlijk niet veel van gekend hebben. soit ik hebm juist leeggevlogen al hooverend met die stekkertjes erop, en dat leverde geen problemen op, ook geen opvallende warmte ofzo. vermits ik geen harde 3D vlieg zal ik nog wel zien hoe het uitdraait, bedankt voor de reacties! extra reacties zijn natuurlijk welkom.

banaanstekkersbk1.jpg

slechte zaak die dat zo voorsteld. Ik zou gewoon goud contacten halen bij een zaak die 't wel heeft. Op internet genoeg te vinden. Dit werkt vast wel zo maar mooi is anders...

Weet iemand ook hoeveel Amp. de gouden 4mm stekkers kunnen hebben?
En zijn deze beter dan de Dean connectoren.
Ik heb gelezen dat de Dean's zo'n 20 tot 40 Amp kunnen hebben,
dus eigenlijk te laag voor een TREX 600 met 600XL motor welke toch wel zo'n 70 Amp kunnen trekken.

Momenteel gebruik ik Dean's.

Mijn vraag is dus eigenlijk welke stekkers kunnen zo'n 80 Ampere's aan?

Mdesmidt,

Deze zijn meer 5Amp meer dan de Dean's en eigenlijk te weinig voor de TREX600 met XL motor en een 11 tands.
Deze motor kan in de top wel 65 Amp trekken. Ik heb nu al 4mm Goudpluggen deze kunnen 100 Amp. hebben.
Maar toch bedankt voor je reactie.

Net nog even de specificaties er op nageslagen.
De stekkers zijn voor continue 45A, klopt.
De piek die jij opgeeft is geen probleem daar ze pieken kunnen hebben tot over de 90A

Je hebt al stekkers, ok, wilde dit je alleen niet onthouden.

Groeten en veel vliegplezier.

Back