Zimmerit...wat en hoe???

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Cees Vooghden, 10 dec 2020.

  1. Cees Vooghden

    Cees Vooghden

    Lid geworden:
    19 dec 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Wouw
    Hallo,

    Ik wil, voor de eerste keer, Zimmerit aan gaan brengen op de Trumpeter 1/16 King Tiger waar ik mee bezig ben.
    Aangezien dit dus de eerste keer is, zou ik graag willen weten wie wat en hoe gebruikt om Zimmerit aan te brengen.
    Aangezien een tubetje Tamiya Milliput of vergelijkend materiaal niet voldoende is voor een model in deze grote, en de aanschaf van meerdere tubetjes natuurlijk nogal in de papieren loopt, zou ik graag eens horen wat jullie hiervoor gebruiken?
    Ik heb natuurlijk op YouTube gekeken en zie daar zelfs houtvuller op waterbasis voorbijkomen als te gebruiken materiaal???
    Geen idee of dit daadwerkelijk ook wat is...vandaar deze vraag...wie gebruikt wat en hoe!
    Graag jullie bevindingen.

    Grt.
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    zou ik ook wel eens willen weten dus dit ga ik eens volgen
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Wat doet Zimmerit ? is dat een soort verf ?
     
  4. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.230
    Locatie:
    Hoofddorp
    Zimmerit was een pasta die tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikt werd om Duitse pantservoertuigen te beschermen tegen kleef- en magnetische mijnen.
    Het ging hierbij om een uitvinding van de Chemische Werke Zimmer & Co. (Berlin) waar het product zijn naam aan ontleent.

    Grt John
     
  5. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Beetje laat, maar beter laat dan Nooit :)

    Zimmerit kan je heel mooi in schaal nabootsen met een ijzerzaagje die je op 10 / 15 / 20 mm breed afknipt/zaagt, een spateltje die je bij Bison kit krijgt werkt ook erg makkelijk.
    plamuur aanbrengen aan de buitenkant en met een ijzerzaagje het zimmerit patroon erin strijken,
    toen ik hier veel mee bezig was (1:16 tanks) was hier veel over te vinden als je googled op "de zaagjes methode" je kan ook even kijken of het btn forum nog bestaat, daar is ook veel te vinden over zimmerit aanbrengen
     

Deel Deze Pagina