zippy 2200mah 3s1p

• Topicstarter Topicstarter Repins
  • Startdatum Startdatum
R

Repins

Guest
Hallo,
ik heb een easystar met twee batterijen,
nu is één van mijn batterijen zo hard ontladen dat ik daar nog maar 3 V over meet.
Wil ik ze opladen met men lader dan geeft hij 'error low voltage'.

Is mijn batterij voor het stort? Of kan ik ze toch nog opladen?
Ik laad ze altijd op met het programma lipo balance voor drie cellen.

grtzz

Das naadje, gaan ze hard van achteruit :( Je kunt hem proberen te laden met de lader ingesteld als voor een 2cel (7,4 volt) pakket. Grote kans dat hij hem hierna pakt op de normale instelling. Heeft jouw lader deze mogelijkheid niet kun je ook nog proberen om met behulp van een universeellader of een 12volt adapter het voltage iets op te krikken. Hierbij moet je een stuk voorzichtiger zijn. Dit houd dus in enkele minuten laden en dan weer proberen met de juist ingestelde lader.

3V voor een 3S-lipo ? Dat lijkt me een hopeloze zaak.

Ik heb zelf enkele bijna dood-ervaringen gehad met lipo's, maar dan spreek ik nog wel van zo'n 2,5 V per cel, wat al onder het aangeraden minimum zit. Jij zit als ik goed kan tellen aan 1V per cel. Ik hoop dat je 'm nog levend krijgt, maar dat betwijfel ik....

Er zijn mensen die het nog gered hebben vanaf bijna 0 volt. Zaak is wel om niet te lang te wachten, oftewel zsm proberen anders kun je het zeker vergeten.

Das naadje, gaan ze hard van achteruit :( Je kunt hem proberen te laden met de lader ingesteld als voor een 2cel (7,4 volt) pakket. Grote kans dat hij hem hierna pakt op de normale instelling. Heeft jouw lader deze mogelijkheid niet kun je ook nog proberen om met behulp van een universeellader of een 12volt adapter het voltage iets op te krikken. Hierbij moet je een stuk voorzichtiger zijn. Dit houd dus in enkele minuten laden en dan weer proberen met de juist ingestelde lader.
Ik zal het zo eens proberen ;)

Back