Zippy 5s ombouw naar stick formaat

Beste lipologen,

Ik wil graag zippy lipo's gebruiken voor mijn nieuwe heli. Deze heeft beperkingen mbt de afmetingen Een zippy-h 5s is te dik; 160 x 51 x 40mm. Ik mag maximaal 30mm hoogte hebben.

Is het mogelijk om de cellen achter elkaar te plaatsen?
Drie op elkaar en dan twee op elkaar.( Het gehele pakket kan dan worden geklemt tusen carbon platen met een krimpkous eromheen. )

Ik zie er echter tegenop een nieuwe zippy open te snijden, zonder enige info. Ik ben zeker geen soldeer professional, maar ik vraag me af
of een soldeer op kan tegen een puntlas (vanuit de fabriek?) qua kracht en geleiding.

Bedankt,
Peter

ja dat is wel mogelijk maar misschien is het beter om losse cellen te kopen ipv een bestaant pakket te slopen teminste dat zou ik doen..

gr anne

Bedankt voor je snelle antwoord. (Ik heb erg goede ervaringen met de zippy-h. Ik wil dan ook graag dezelfde cellen die kan ik niet los vinden.)

Tja... ik heb m'n vraag niet helemaal duidelijk gesteld. :hammer:
Dat het mogelijk is vermoedde ik al, wat ik me afvraag of het voor mij mogelijk is :D

Wat ik eigenlijk zoek is een bouwverslag
zo iets: http://members.quicknet.nl/d.vandervecht/lipo.html

Hoi Peter,

Je kunt beter je heli aanpassen naar het aanbod van lipo`s.
Dat is goedkoper, handiger en vooral veiliger,

mvg René

Hoi Peter,

Ik wilde eigenlijk hetzelfde doen voor mijn sleper. Heb 2x 2S (ontvanger + servo 's) nodig en 1x 1S voor de onsteking.
Hievoor wilde ik dus ook 5S proberen uitelkaar te doen, omdat die cellen moeilijk los te vinden zijn

Heb het al geprobeerd met een oud/versleten pakket en dat lukt vrij goed.
De cellen zijn met dubbelklevende tape aan elkaar geplakt en het omsolderen ging perfect.
Solderen is volgens mij beter als puntlassen.
Je moet er wel voor zorgen dat de kabeltje niet breken net achter de plaats waar je soldeert. Eventueel warme lijm gebruiken...

Back