ZIPPY Flightmax 2650mAh 6S1P 20C goed voor trex 500

Ik zou meteen voor de 30 C gaan, de accu zal dan langer meegaan en je hebt wat meer punch in je heli. 20 C is overigens wel voldoende voor normaal vliegwerk.

Beginner?

Dan kan je mooi op 20C verder.
Na verloop van tijd ga je zelf wel zoeken naar sterkere Lipo's.
Ik vond de Zippy 3300mAh 5S - 20C (30C Peak) ideaal om lange(re)
vliegtijden en Heli gewendheid aan te leren.
Gezien de zachte prijzen kan hier gemakkelijker mee worden getest.

Ik ben inderdaad nog geen 3d 'er
Een beetje rondvliegen, stall turns, looping of backflip....maar geen
"stickbanging" Dan lijkt mij 20c toch voldoende??

Die Zippy 20C Flightmax batterijen voldoen zeker om 3D mee te vliegen, ik gebruik deze ook en voldoen zeker. Meer dan genoeg punch, ik heb ze indertijd gebruikt op mijn T-500 en gebruik ze nu op mijn ATOM 500.

Maar zoals gezegd, als je niet op een budget zit, koop dan direct 30C dan ben je goed voor een tijd !

Grtz,
Dirk

Ik gebruik nu ook 2 3s pakketten in serie. Wordt dit nu veel gebruikt of zitten er nadelen aan
om 2x 3s pakketten te gebruiken. Anders zijn deze cellen misschien ook wel wat??

Turnigy 2650mAh 3S 30C Lipo Pack

Met de Y adaptor (meer connectors), het 2x3S laden lijkt dit mij minder een
voorkeur te hebben. Wat wel gemakkelijker is moest je beide (3S) lipo's kunnen gebruiken in een andere Heli van lager kaliber.
Persoonlijk zou ik voor de 6S gaan (géén gedoe met connectors en gemakkelijker te laden, wat op termijn géén te onderschatte factor is).

Normaal gezien zal een 30C lipo ook langer meegaan dan een een 20C, je gaat de lipo minder pijn doen als hij meer A kan leveren. Bij een 20C zit je met een continue stroom van 53 A dat de lipo kan leveren (theoretisch), bij een 30C is dat 79,5 A...stel nog dat je met pieken van rond de 60A (wat me al behoorlijk veel lijkt) dan belast je een 30C veel minder dan een 20C. Dus theoretisch zal de 30C wat langer meegaan hetgeen ook de meerprijs rechtvaardigt.

Daarentegen...als je lipo meer power geeft zal je al snel ook die extra power gaan gebruiken...ik heb voor mijn Logo500 een Turnigy 5000 mAh 15C (6S), ééntje van die verkeerd gelabelde reeks die in feite 20C continu levert. Gaat behoorlijk goed, maar toch wel een duidelijk verschil met de Hyperion 3G 35C....en met die laatste gebruik ik ook de extra power die voorhanden is. Mijn 2 Flightmax 30C's liggen momenteel bij de douane, heb gisteren bij thuiskomst van vakantie het briefje gevonden...dus Claude, nog even geduld voor je BEC, want die zit in dezelfde doos :-).

:offtopic:

Jah de douane...
Laatste bestelling (maandje terug) was het ook van dat.
Het lijkt wel of ze HK graag zien passeren of zoals reeds gemeld
heeft men meer tijd voorhanden (minder transport)
Hopelijk compenseert Uw vakantie de brief ;)

Back