Zoef de haas (auto gaat te snel)

naja ... 10,80 voor 3 stuks. Das dus 3.6 per stuk. Kijken wat die gast er voor wilt.

Net effe gevraagt. Voor 2,50 inclusief verzendkosten kan ik weer rijden 8)

Dus eigenlijk ging ie niet als een gek draaien, maar gewoon veel herrie maken......

Nou, we horen het wel dan, of het je gelukt is allemaal.... :mrgreen:

M7H zei:
Dus eigenlijk ging ie niet als een gek draaien, maar gewoon veel herrie maken......

Nou, we horen het wel dan, of het je gelukt is allemaal.... :mrgreen:

Herrie maken doet ie normaal ook al. Hopelijk stopt dit het snelle wegrijden.
Ook heb ik dan geen last meer van me brandstof lekkage. En komt er weer een mooie pluim uit me uitlaat.

Reken er maar niet op. Je kunt een motor rustig zonder uitlaat laten draaien (hooguit zal je de carburateur wat vetter moeten zetten) Heb nog nooit meegmaakt dat, wanneer een motor de uitlaat verloor, deze er als een idioot vandoor ging. Veel mensen schijnen te denken dat de druk uit de uitlaat zorgt voor een soort "brandstofinjectie" en dat als de druk wegvalt de motor dus nauwelijks brandstof krijgt. Naar mijn weten (en ervaring) zorgt deze druk alleen voor een wat constantere/meer betrouwbare brandstofaanvoer.

Heb je nu al eens gekeken hoever je gas openstaat bij stationair? Je zegt wel de hele tijd dat je trim dichtstaat, maar dit zegt nog niets over de stand van de carburateur. Als de gasschuif bij stationair 1-2mm openstaat, denk ik eerder aan valse lucht of een totaal verkeerde afstelling (misschien als gevolg van een brandstoflekkage of verstopping)

Als ik me luchtfilter los haal. Ze ik wel een opening. Moet deze nog iets dichter maken. Nu staat ie meer dan 1 mm open.

Moet ik effe sleuten aan zo'n schroefje.

Heb ik al in het begin (pagina1)aangegeven dat je hem op +- 1mm moet zetten , en dat heb je nog niet gedaan ???

En daarvoor zelfs eerst een link , naar het afstellen van een carb. !! daar staat het ook in.

Henry zei:
Heb ik al in het begin (pagina1)aangegeven dat je hem op +- 1mm moet zetten , en dat heb je nog niet gedaan ???

En daarvoor zelfs eerst een link , naar het afstellen van een carb. !! daar staat het ook in.

Druk druk druk :lol:

Het duurt minderlang dan een post op het forum zetten ;)
Een goed uitlaatrubber is sowieso verstandig.
Misschien staat de motor gewoon arm. eerstvolgende keer dat je gaat rijden dus nieuw rubber erop, stationairschroef goed afstellen en als dat niet helpt. kijken of hij niet te arm staat afgesteld, meer daarover is te vinden in 1 van de eerste links in dit topic.

succes!
Tjeerd

Back