Zoek betaalbare 30A 24V voeding..

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Tsja, dan heb ik liever per lader een voeding.. dan heb je (bv voor indoor) ook nog de optie om slechts 1 lader en 1 voeding mee te nemen.

Tsja, dan heb ik liever per lader een voeding.. dan heb je (bv voor indoor) ook nog de optie om slechts 1 lader en 1 voeding mee te nemen.

Zo doe ik het al een flinke tijd; bij Hobbycity 20A voedingen gekocht, iedere Infinity 3 een eigen voeding. Met laden koppel ik de 10s los in 2x 5s:)

Die optie heb je ook als je 1 grote voeding hebt gekocht, hij weegt alleen iets meer :-)

Overigens kun je niet alle voedingen in serie zetten. Ik zou dit uitzoeken voordat je iets koopt. Als b.v. de - aansluiting ook aan de aard aansluiting gekoppeld zit dan kan dit zowieso niet. Mogelijk zijn er ook nog andere problemen.

Die optie heb je ook als je 1 grote voeding hebt gekocht, hij weegt alleen iets meer :-)

Dat is het punt, een gewone 20A voeding weegt al loodzwaar, die ik heb zijn lekker licht;

Hobbycity Online R/C Hobby Store : 16A 14v DC Power Supply for Chargers $39.99

A20.jpg

Ze hebben ook nog een 25A versie zag ik.

misschien is dit iets voor je :
Manson sps-8400 15V,40A voor 119euro : EasyShopMaker

ik heb er zelf ook een in gebruik en zit aan een duo plus 1 en er komt vandaag nog zo'n zelfde lader bij

Als ik 12s 4200mAh laad kom ik op een voedingsstroom van zo'n 17A , dus met 2 laders zou dat 34A zijn.

succes
Bas

@alexzzz, heb jij in nederland gewoon een andere stekker voor die voeding gekocht, volgens mij is die stekker namelijk "amerikaans"

misschien is dit iets voor je :
Manson sps-8400 15V,40A voor 119euro : EasyShopMaker

Die is niet genoeg voor 2 laders. Als we even eventuele verliezen buiten beschouwing laten, zijn 2 laders 720Watt. Bij 15v moet je dan 48A hebben.

Die 60A Manson is daarentegen wel een optie.. dan heb je 900Watt tot je beschikking.. kan er dus zelfs nog een 3e ladertje bij voor bv. m'n ontvangeraccu.

Ik wil, als ik investeer in een voeding, een voeding hebben waarmee het maximaal haalbare van m'n lader tot de mogelijkheden behoort, ook al gebruik ik dat nu niet meteen.

Die 60A Manson is wel interessant.. 200 euro is natuurlijk best veel geld, maar als ik 2 losse 24v voedingen zou nemen, ben ik dat ook wel kwijt. Tot nu toe vind ik dat de beste optie!

Waarom dan niet voor de 9602 gaan, winkels die ze allebei verkopen worden ze verkocht voor dezelfde prijs.

Waarom dan niet voor de 9602 gaan, winkels die ze allebei verkopen worden ze verkocht voor dezelfde prijs.

Precies, dan heb je ook het voordeel van de hogere efficiëntie van je laders omdat je dan naar 28V kunt. Ik heb die voeding uiteindelijk ook besteld. (Voor 2 losse Hyperion laders)

Vergeet niet dat als de spanning op de input van de lader omhoog gaat dan gaat de gevraagde stroom omlaag. 30A is dan zat voor 2 laders van 250W. De 9602 is ook 900W.

Stukje text uit de Hyperion 720 manual:
It is critically important that you use either a fully charged 12V~24V lead-acid automobile battery (or better, deep-cycle
marine battery) - or a high quality AC-DC power supply in the range of 12V to 28V DC output, with minimum current rating of
10A. When charging high voltage batteries at high current the AC/DC Power Supply (PS) should be 15V minimum with rating of
350W or more, to insure best performance.

Een 13.8V voeding kan dus net te weinig zijn. Een SPS-9600 kan in ieder geval al de minimale 15V halen, een SPS-9602 kan de hele 28V halen.

Sommige fixed 13.8V voedingen zijn nog een stukje op te schroeven naar 14.xV maar niet allemaal.

Als je budget het toelaat dan zou ik niet voor goedkopietroep gaan.

Neem gewoon twee voedingen van 13.8V 20Amp. Die zijn voor rond de 50 euro /stuk te krijgen. Ik heb er zelf één van graupner. Prima ding.

Omdat.. 13.8 * 20A = 276 Watt. 1 lader = 360 Watt.

;)

Ik ken de typenummers en prijzen van die Manson dingen niet, als daar ook een 24v 900Watt van is tegen dezelfde prijs, is dat uiteraard nog mooier.

GOOGLE

9600 15v 60a
9602 30v 30a

En bij winkels die ze allebei verkopen zijn ze even duur.

Mijn 9602 gaat morgen mee naar son, dus als je hem wilt bekijken dan kan dat.

Omdat.. 13.8 * 20A = 276 Watt. 1 lader = 360 Watt.

;)

Ik ken de typenummers en prijzen van die Manson dingen niet, als daar ook een 24v 900Watt van is tegen dezelfde prijs, is dat uiteraard nog mooier.

OK Ik snap dat 20AMp te weinig kan zijn, hoewel ik denk (niet 'weet') dat het voor 1C laden voldoende zou moeten zijn.

Maar goed er zijn dus ook 30Amp en 40Amp versies. Die laatste kost 99 EUR/stuk zie: Modellbau Lindinger Onlineshop en dan heb je dus 600W.

Vorig jaar bij de finale wedstrijd zag ik dat Job er twee van 30Amp in gebruik had. Je zou hem eens naar zijn ervaringen kunnen vragen.

Die Manson apparaten worden ook verkocht als 'Maas'. Hans Meij heeft er een, ik weet niet welk type. Die zijn toch al gauw 200EUR per stuk voor de 12V 40Amp versie. De 60Amp versie gaat richting 300EUR. Toch nog altijd 1,5 keer zoveel als twee Graupner kastjes. Voordeel van twee is ook dat als er één stuk is, je de andere nog hebt.

http://www.dile.nl/index.html?d_06_139_1115_K_PO_SPS_9600_60_Ampere_Digitaal89052.htm

Verkijk je er verder niet op - die Manson modellen zijn óók schakelvoedingen, geen conventionele voedingen op basis van een trafo, ook al zitten ze in een enorme kast. Dus mijns inziens is dit weer een typisch geval van teveel betalen voor een made in europe plakkertje. Want qua elektronica kan het toch geen wereld van verschil zijn vermoed ik.

Waarmee ik niet wil suggereren dat ze niet goed zijn, helemaal niet. Het zijn vast en zeker top apparaten.

Verder wens ik je veel succes met de keuze

:-)

Laatst bewerkt:
hallo heb nog een/meerdere 12,2 volt voedingen liggen 24 Ampere en getest tot 33 Ampere(dan zakt de spanning naar 12,1 volt).
en ik kan aan voedingen komen 14 volt 74 ampere.
Zie te koop electronica

gradje

Back